امضای تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه یزد و اداره کل کتابخانه‌های استان

در راستای ایجاد هم‌افزایی میان مراکز فرهنگی و آموزشی و ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین دانشگاهیان، تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه یزد و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ رقیه دوست فاطمي ها مديرکل کتابخانه هاي عمومي استان یزد گفت: به منظور استفاده حداکثری از امکانات و منابع، ایجاد هم‌افزایی میان مراکز فرهنگی و آموزشی و ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین دانشگاهیان،‌ تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه یزد و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان به امضا رسید. 

دوست فاطمي ها افزود: ايجاد تسهيلات لازم براي عضويت دانشجويان در کتابخانه هاي عمومي ،اطلاع رساني به دانشجويان در مورد اماکني که کتابخانه هاي عمومي در ان مکان ها قرار دارند مي تواند موجب ايجاد تعامل و پيوند بيشتر اين دو نهاد شود.

محمدصالح اولیا رئيس دانشگاه يزد گفت: دانشگاه يزد از ظرفيت هاي بسيارخوبي در زمينه هاي فرهنگ مطالعه برخوردار است و اداره کل کتابخانه هاي عمومي استان نيز با تجارب تخصصي و ارزنده اي که دارد مي تواند پتانسيل خوبي براي تعامل و همکاري باشد.

اوليا هم چنین به بي علاقگي نسل جوان به کتاب و کتابخواني اشاره کرد وافزود: نسل کنونی اغلب مطالعه کتاب را محدود به کتب درسي نموده و به مطالعه کتاب در زمینه های متفرقه نمی پردازند هرچند در همان کتب درسي نيز فرهنگ کتابخواني مفيد بصورت جدي مورد توجه قرار نگرفته است .

انتهای پیام/ غ

امضای تفاهم نامه ای با هدف ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین دانشگاهیان


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار