کاهش تلفات در محور‌های برون‌شهری و روستایی لرستان

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای لرستان ازکاهش ۳.۶درصدی تلفات درمحور‌های برون‌شهری و روستایی استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مصطفی ملکی صادقی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان آذر، تعداد تلفات ناشی از تصادفات برون‌شهری و روستایی در استان لرستان با ۳.۶ درصد کاهش همراه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: طی ۹ ماهه امسال در مجموع تلفات ناشی از تصادفات در همه محور‌های درون‌شهری، برون‌شهری و روستایی استان ۱.۶ درصد کاهش داشته است همچنین آمار تلفات ناشی از تصادفات در محور‌های درون شهری با ۸.۶ درصد افزایش روبرو شده در حالی‌که تلفات محور‌های روستایی با ۴۷.۲ درصد کاهش همراه بوده است.

ملکی صادقی در پاسخ به تناقض آمار‌های ارائه شده افزود: مبنای آمار مرگ و میر نهایی ناشی از تصادفات آمار ارسالی سازمان پزشکی قانونی کشور به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است که آمار‌های استانی براساس آن اصلاح می‌شوند.

در کشور تعداد تلفات تصادفات غیرترافیکی نظیر تصادف در زمین کشاورزی در آمار نهایی لحاظ نمی‌شود در حالی‌که در آمار اخیر مدیرکل پزشکی قانونی استان ۷۱ نفر تلفات تصادفات غیرترافیکی به سرجمع تلفات اضافه شده بود که نگرانی‌هایی را در سطح جامعه به‌وجود آورد.

سرهنگ مرتضی چغلوند، رئیس پلیس راه لرستان هم سخنان معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان را تایید و مقرر شد در پنجم هرماه در جلسه‌ای با حضور پلیس، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پزشکی قانونی هماهنگی لازم درخصوص سوانح انجام شود.

پیش از این مدیر کل پزشکی قانونی لرستان گفته بود: مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در استان ۴۱.۱ درصد افزایش داشته است.

حمیدرضا نظیفی با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال ۴۲۹ نفر در جریان تصادفات رانندگی در استان جان خود را از دست داده‌اند، اظهار کرد: این تعداد فوتی حوادث رانندگی را به لحاظ تفکیک جنسیتی ۳۵۰ نفر ‏مردان (برابر با ۸۱.۵ درصد) و ۷۹ نفر زنان (برابر با ۱۸.۵ درصد) تشکیل داده‌اند.

‏ وی تصریح کرد: براساس بررسی‌های انجام شده میزان آمار فوت شدگان ناشی از حوادث ‏رانندگی ارجاعی به مراکز پزشکی قانونی استان در ۹ ماهه سال قبل نیز تعداد ۳۰۴ نفر ثبت شده که شامل ۲۴۷ مرد و ۵۷ زن بوده است. ‏

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان اظهار کرد: در ۹ ماهه امسال ۷۰۸۴ مصدوم ‏حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده‌اند که به لحاظ تفکیک جنسیتی شامل ۵۴۴۷ نفر مرد و ۱۶۳۷ نفر زن بوده‌اند.

نظیفی با بیان اینکه آمار مصدومین حوادث رانندگی در این مدت در مقایسه با مدت زمان مشابه سال ‏قبل ۰.۱ درصد افزایش یافته است، افزود: بررسی‌های انجام شده در گروه آمار پزشکی قانونی لرستان ‏نشان می‌دهد در ۹ ماهه سال گذشته (۱۳۹۵) نیز مجموعأ ۷۰۷۳ پرونده ناشی از مصدومین ‏حوادث رانندگی در مراکز پزشکی قانونی استان تشکیل شده که تعداد ۵۴۱۷ نفر را مردان و ‏۱۶۵۶ نفر دیگر مراجعان نیز سهم زنان بوده است. ‏

انتهای پیام/م

کاهش ۳.۶ درصدی تلفات در محور‌های برون‌شهری و روستایی لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار