تشکیل دولت جدید در آلمان در گروی موافقت حزب رقیب مرکل

حزب سوسیال دمکرات آلمان در کنگره حزبی ویژه در بن در شرایط سختی راه را برای گفتگو‌های ائتلاف بزرگ جهت تشکیل دولت باز کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از برلین؛ چهار ماه بعد از انتخابات پارلمانی و مذاکرات فرسایشی آنگلا مرکل با احزاب رقیب، حالا همه چیز در گروی نظر حزب رقیب اوست.

حزب سوسیال دمکرات آلمان در کنگره حزبی ویژه یکشنبه در بن در شرایط سختی راه را برای گفتگو‌های ائتلاف بزرگ جهت تشکیل دولت باز کرد.

اعضای این حزب در رای گیری برای قبول یا رد ائتلاف با حزب آنگلا مرکل به منظور تشکیل دولت جدید، از مجموع ۶۴۲ نماینده شرکت کننده ۳۶۲ رای موافق به این ایجاد ائتلاف دادند و ۲۷۹ نفر هم مخالفت کردند.

مارتین شولتس رییس حزب سوسیال دمکرات و رییس سابق پارلمان اروپا در گفتگو با فونیکس (TV) گفت: همه ما می‌توانیم نفس راحتی بکشیم. نتیجه رأی گیری امروز نشان داد که تلاش‌های سرسختانه‌ای لازم بوده است.

وی افزود: ضروری است که ما پس از بحث‌های داغ روز‌های گذشته برای یکپارچگی در حزب اقدام کنیم. من با منتقدان وارد گفتگو خواهم شد.

این اولین گام برای تدوین توافقنامه نهایی است که باید بین سوسیال دمکرات‌ها و اتحادیه احزاب مسیحی امضاء شود.

در اجلاسی که سوسیال دمکرات‌ها در مرحله آتی نسبت به تشکیل دولت ائتلاف بزرگ تشکیل خواهند داد، ۴۴۰ هزار عضو این حزب باید توافقنامه نهایی را با اکثریت آراء تصویب کنند.

البته اعضای شاخه جوانان این حزب همچنان با ائتلاف با حزب مرکل مخالف و معتقدند اگر این حزب به عنوان اپوزیسیون در مجلس باقی می‌ماند می‌توانست نظر بسیاری از مردم آلمان را برای انتخابات بعدی جلب کند.

حال با وجود آنکه هنوز انتخابات نهایی درون حزبی سوسیال دمکرات‌ها در ماه بعدی میلادی برای تشکیل ائتلاف برگزار می‌شود در عین حال به نظر نمی‌رسد دولت جدید در آلمان زودتر از فروردین ماه شکل بگیرد.

انتهای پیام/

ادامه مذاکرات حزبی جهت تشکیل دولت جدید در آلمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار