در پی درخواست احزاب مخالف مرکل؛

آلمان فروش سلاح به عربستان و هم‌پیمانان آن را متوقف می‌کند

دولت مرکل که به منظور جبران شکست در انتخابات ۲۰۱۷ بدنبال تشکیل دولتی ائتلافی است، درپی درخواست احزاب مخالف فروش سلاح به عربستان را متوقف می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آلمان فروش سلاح به عربستان و هم پیمانان این کشور را به علت ادامه جنگی ویرانگر در یمن که به کشته شدن هزاران نفر منجر شده است، متوقف می‌کند.

دولت آنگلا مرکل صدراعظم آلمان که به منظور جبران شکست در انتخابات سال ۲۰۱۷ به دنبال تشکیل دولتی ائتلافی است، در راستای درخواست احزاب مخالف فروش هرگونه سلاح را به عربستان سعودی و هم پیمانان این کشور از جمله امارات متحده عربی و سودان متوقف می‌کند.

آلمان پس از پنج برابر شدن فروش سلاح به عربستان در فاصله سال‌های ۲۰۱۶ الی ۲۰۱۷ روز جمعه اعلام کرد فروش سلاح به تمامی کشور‌های حاضر در جنگ یمن از جمله عربستان سعودی - از بزرگترین خریداران تسلیحات خارجی - را بلافاصله متوقف خواهد کرد.

سخنگوی مرکل در پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر گفت: دولت آلمان هیچگونه تصمیم در مورد فروش سلاح در مغایرت با نتایج گفتگو‌های اولیه از جمله مذاکرات میان حزب دمکرات مسیحی مرکل و سوسیال دمکرات‌ها نخواهد گرفت.

مقامات حزب سوسیال دمکرات به شدت از فروش سلاح از سوی آلمان به عربستان به عنوان کشوری با سابقه‌ای غیرقابل قبول در زمینه حقوق بشر انتقاد کردند.

حزب چپگرای آلمانی دای‌لینکه (Die Linke) نیز اعلام کرد «ریاض باید پاسخگوی کشته شدن هزاران یمنی باشد.»

انتهای پیام/

آلمان دیگر به عربستان سلاح نمی‌فروشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار