کافی شاپ در خانه؛

استرس را با رزماری تار و مار کنید

عطر و بوی رزماری خلق و خوی شما را بهتر و استرس را کاهش می‌دهد، در آروماتراپی (رایحه درمانی) نیز از اسانس رزماری برای رفع استرس استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ رزماری گیاهی چوبی، معطر و همیشه سبز با برگ‌هایی سوزنی شکل و گل‌های سفید، صورتی، بنفش یا آبی است؛ در این مطلب برخی از خواص این گیاه را بیان می‌کنیم.

تقویت حافظه با رزماری

رزماری به بهبود حافظه و افزایش تمرکز کمک شایانی می‌کند، همچنین مصرف این گیاه در افرادی که دچار اختلالات شناختی هستند، مفید است.

رفع استرس با رزماری

عطر و بوی رزماری خلق و خوی شما را بهتر و استرس را کاهش می‌دهد؛ در آروماتراپی (رایحه درمانی) نیز از اسانس رزماری برای رفع استرس استفاده می‌شود.

تقویت سیستم ایمنی بدن با رزماری

ترکیبات موجود در رزماری خاصیت آنتی اکسیدانی، ضدالتهاب و سرطانی دارند، بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند.

نابودی عفونت‌های باکتریایی معده با رزماری

رزماری، نقش موثری در مقابله با عفونت‌های باکتریایی معده دارد؛ این گیاه از رشد هلیکو باکتر پیلوری که یک پاتوژن (بیماری‌زا) شایع، بسیار خطرناک و عامل زخم معده هم است، جلوگیری می‌کند؛ رزماری همچنین عفونت‌های ناشی از باکتری استافیلوکوکوس اورئوس (استاف) را نیز از بین می‌برد.

درمان مشکلات گوارشی با رزماری

رزماری برای درمان درد‌های شکمی، یبوست، نفخ و اسهال استفاده می‌شود.

خوشبو کردن دهان با رزماری

رزماری نقش موثری در خوشبو کردن دهان دارد؛ برای این منظور باید برگ‌های رزماری را در یک لیوان آب داغ قرار دهید و با آب آن، دهان خود را بشویید، این کار باکتری‌های مضر دهان را از بین می‌برد و دهان را خوشبو می‌کند.

تحریک جریان خون با رزماری

رزماری جریان خون را تحریک می‌کند، در نتیجه اکسیژن رسانی به بافت‌ها و اندام‌های مختلف بهتر صورت می‌گیرد.

کاهش التهاب مفاصل با رزماری

در رزماری ترکیب ضدالتهابی قوی به نام اسید کارنوسیک وجود دارد که التهاب مفاصل، ماهیچه‌ها و رگ‌های خونی را کاهش می‌دهد.

جوانسازی پوست با رزماری

برگ‌های رزماری باعث جوانسازی پوست می‌شوند، این گیاه همچنین نقش موثری در درمان لک و جوش دارد.

طرز تهیه دمنوش رزماری

برای تهیه دمنوش رزماری باید یک قاشق غذاخوری رزماری خرد شده را در قوری بریزید سپس یک لیوان آب با دمای ۸۰ درجه سانتی گراد را به آن اضافه کنید و بگذارید ۱۵ دقیقه دَم بکشد؛ می‌توانید از عسل یا نبات برای شیرین کردن آن استفاده کنید.

موارد منع مصرف رزماری

مصرف رزماری برای افرادی که دچار انسداد مجاری صفراوی یا بیماری کبد هستند، ممنوع است؛ کودکان زیر ۱۲ سال نیز باید از استفاده از برگ‌های خشک رزماری خودداری کنند؛ مصرف این گیاه علائم صرع و تشنج را تشدید می‌کند؛ زنان باردار و شیرده نیز باید از استفاده از رزماری پرهیز کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سلامت ، طب سنتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.