ارجاع ۹۹۱ پرونده تخلف ساختمانی به کمیسیون ماده صد

معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج گفت: در ۹ ماهه نخست امسال ۹۹۱ پرونده تخلف ساختمانی به کمیسیون ماده صد ارجاع و رسیدگی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،لقمان حیدری معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج گفت: در نه‌ ماهه نخست امسال 991 پرونده تخلف ساختمانی به کمیسیون ماده 100 ارجاع و رسیدگی شد که از این تعداد 603 مورد آن در کمیسیون تجدیدنظر مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: امسال از تعداد 991 پرونده ارجاعی به کمیسیون ماده 100 برای 950 پرونده هم رأی صادر شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج تصریح کرد: شهرداری ناحیه بهاران با ارسال 256 پرونده بیشترین و شهرداری ناحیه منفصل ننله با 6 پرونده کمترین پرونده‌ها را جهت رسیدگی به تخلفات ساختمانی به کمیسیون ماده صد ارجاع داده‌اند.

وی اضافه کرد: پس از بررسی پرونده‌ها در کمیسیون ماده صد برای 457 پرونده جریمه، برای 305 پرونده هم رأی منجر به تخریب و  برای 179 پرونده نیز رأی تخریب و تبدیل به حالت اولیه  صادر شد.

حیدری با بیان اینکه شهروندانی که پس از صدور رأی در کمیسیون ماده صد به آراء صادر شده اعتراض دارند، پرونده‌ها مجدداً در کمیسیون تجدید نظر مورد بررسی قرار می‌گیرد، افزود: در 9  ‌ماهه نخست امسال 603 پرونده هم در کمیسیون تجدیدنظر موردبررسی قرار گرفت که برای 445 پرونده جریمه و برای 247 پرونده هم آراء منجر به تخریب صادر شد.

وی اظهار کرد: طبق قانون مالکانی که قصد تخریب، نوسازی و احداث بنای خود را دارند باید از شهرداری مجوز دریافت کننند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج خاطر نشان کرد: شهرداری بر اساس نقشه‌، برای ساختمان‌ها مجوز ساخت صادر می‌کند و مالکان نیز ملزم هستند مطابق با مجوز صادرشده، نسبت به احداث بنای خود اقدام کنند در صورتی که سازنده از نقشه یا مجوز تخطی کند شهرداری می‌تواند تخلفات ساختمانی را جهت رسیدگی به کمیسیون ماده 100 ارجاع دهد.

انتهای پیام/م

صدوررای برای 950 پرونده ارجاعی به کمیسیون ماده 100

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.