محسن بیرانوند:سر مربی تصمیم می گیرد که کیانوش چطور تمرین کند

سرپرست دبیری فدراسیون وزنه برداری گفت:من در دوره قبلی با تمرینات انفرادی کیانوش رستمی موافق بودم اما از این به بعد سر مربی در این باره تصمیم می گیرد.

محسن بیرانوند سرپرست دبیری فدراسیون وزنه برداری در گفتگو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان درباره انتخابش به عنوان سرپرست دبیرکلی فدراسیون وزنه برداری بیان کرد: پس از رقابت های جهانی وزنه برداری دبیر فدراسیون به دلیل مشغله کاری قادر به ادامه همکاری با فدراسیون نبود. برهمین اساس علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری برای حضور در این پست با من صحبت کرد و تصمیم گرفتم با قبول این مسئولیت دینم را به این رشته ادا کنم. با توجه به اینکه تحصیلاتم دکترای مدیریت راهبردی در سازمان ها و رویدادهای ورزشی است فکر می کنم بتوانم احاطه خوبی بر کارهای مدیریتی فدراسیون داشته باشم.

تصمیم گیری در مورد تمرین انفرادی کیانوش رستمی منوط به نظر کادر فنی تیم ملی است

سرپرست دبیری فدراسیون وزنه برداری درمورد اینکه شنیده می شود محمد حسین برخواه هم موافق تمرینات اختصاصی کیانوش رستمی است، بیان کرد: با توجه به شرایط خاصی که کیانوش رستمی پس از رقابت های المپیک‌ ریو داشت شورای عالی فنی فدراسیون وزنه برداری تصمیم گرفت تا کیانوش رستمی به صورت اختصاصی تمریناتش را زیر نظر برادرش کوروش دنبال کند و من هم به عنوان عضوی از این شورا با این امر موافقت کردم. پس از آنکه خودم به عنوان سرمربی تیم ملی به جای سجاد انوشیروانی انتخاب شدم هم با ادامه تمرینات اختصاصی کیانوش موافقت کردم اما پس از رقابت های جهانی آناهایم با توجه به اینکه کادر فنی تیم ملی وزنه برداری تغییر کرده است تصمیم گیری در مورد تمرین اختصاصی کیانوش رستمی منوط به نظر سرمربی تیم ملی و اعضای شورای عالی فنی وزنه برداری است که آیا آنها با این پیشنهاد رستمی موافقت می کنند یا خیر.

مطمئنم برخواه می تواند آینده خوبی را برای وزنه برداری کشورمان رقم بزند

او درباره انتخاب محمد حسین برخواه به عنوان سرمربی تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان گفت: با توجه به عملکرد برخواه در تیم های نوجوانان و جوانان فکر می کنم او برای هدایت تیم ملی بزرگسالان گزینه بسیار خوبی است. با توجه به برنامه هایی که برخواه به فدراسیون ارائه کرده است شک ندارم می تواند آینده خوبی را برای وزنه برداری رقم بزند و نتایج مناسبی بگیرد.

در مواقع لازم تجزیه و تحلیل هایم را به سرمربی تیم ملی ارائه می کنم 

بیرانوند درمورد اینکه آیا به عنوان سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری در کارهای فنی به برخواه مشاوره می دهد یا خیر، اظهار داشت: از آنجاییکه سرمربی در هر تیمی پاسخگوی نتایج است اختیار تام دارد اما درصورت درخواست برخواه قطعا تجزیه و تحلیل هایم را به سرمربی تیم ملی ارائه می کنم و به او مشاوره می دهم.

 

امیدوارم بهداد سلیمی از تصمیمش برای خداحافظی منصرف شود

 بیرانوند درباره تمهیدات فدراسیون وزنه برداری برای بازگشت بهداد سلیمی به عرصه رقابت ها گفت: علی مرادی با بهداد صحبت کرده است و امیدوارم او از تصمیمش برای خداحافظی از وزنه بردای منصرف شود و با قدرت در رقابت های آتی شرکت کند.

او درباره برنامه های فدراسیون برای موفقیت وزنه برداری در بازی های آسیایی جاکارتا گفت: کشورهای آسیایی از حریفان اصلی وزنه برداری ایران حتی در سطح رقابت های جهانی هستند و برنامه ریزی بسیار ویژه ای برای مدال آوری در بازی های آسیایی انجام می دهند. وزنه برداری با برخی رشته های نوپا که به تازگی به بازی های آسیایی راه پیدا کرده اند تفاوت دارد و کسب مدال در آن ها راحت است و چون قدمت و سابقه این رشته در عرصه رقابت های المپیک و بازی های آسیایی بسیار است مدال آوری در آن را سخت می کند. از طرفی قهرمان های بزرگی در بازی های آسیایی جاکارتا شرکت می کنند اما تمام این مسائل دلیل نمی شود که از تیم ملی و سرمربی آن حمایت نکنیم و امیدهایمان را از دست دهیم. سعی می کنیم با ایجاد همدلی و وفاق شرایط خوبی را برای محمد حسین برخواه و وزنه برداران به وجود آوریم تا بهترین نتایج تاریخ وزنه برداری در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ ثبت شود.

او ادامه داد: طبق برنامه نخستین اردوی تیم ملی از اول اسفند آغاز می شود و با توجه به اینکه ۶ ماه از‌ آغاز اردوهای تیم ملی تا بازی های آسیایی جاکارتا فرصت داریم اگر برنامه ها به خوبی پیش برود، نتایج خوبی هم کسب می کنیم.

توقع مردم از وزنه برداری بالا است

بیرانوند درباره حمایت های وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از تیم ملی وزنه برداری گفت: پیش از رقابت های جهانی وزنه بردای به همراه علی مرادی نشستی را نمایندگان کمیته ملی المپیک انجام دادیم و درخواست کردیم با توجه به اینکه تیم ما در رقابت های جهانی یکی از شانس های مسلم کسب عنوان قهرمانی محسوب می شود بهتر است آنها نگاه ویژه ای به وزنه برداری داشته باشند. چرا که سال آینده باید در یک فاصله زمانی ۶۰ تا ۷۰ روزه در بازی های آسیایی و رقابت های جهانی شرکت کنیم و باید تعداد نفرات بیشتری در اردوی آماده سازی تیم ملی حضور داشته باشند که این امر نیازمند حمایت های مالی از فدراسیون وزنه برداری است تا ما هم بتوانیم از برنامه های کادرفنی حمایت کنیم. توقع مردم از وزنه برداری بالا است که چنین موضوعی بیجا نیست اما باید در حد قهرمان جهان از این تیم پشتیبانی شود.

او درباره اینکه آیا ۲ تیم مجزا به رقابت های جهانی و بازی های آسیایی اعزام می شوند، توضیح داد: این امر بستگی به نظر برخواه دارد اما با توجه به فاصله کوتاه بین این ۲ رقابت طبیعی است که سرمربی تیم ملی تنها از هشت وزنه بردار در اردوها استفاده نمی کند و نفرات رزرو را هم به کار می گیرد تا با دست باز نفرات اعزامی به بازی های آسیایی و رقابت های جهانی را انتخاب کند. در این صورت بار مالی فدراسیون هم بالا می رود.

سرپرست دبیری فدراسیون وزنه برداری درمورد آخرین وضعیت تشکیل تیم ملی بانوان گفت: بانوان کشورمان در حوزه منابع و نیروی انسانی قابلیت های وافری دارند و در صورتی که بستر و شرایط مناسب فراهم باشد آنها می توانند به موفقیت بین المللی برسند، همچنین تجربه ثابت کرده است در صورت فراهم بودن شرایط بانوان مان می توانند به موفقیت های بین المللی بی شماری در زمینه های مختلف دست یابند. آن ها هم مانند آقایان حق دارند از امکانات و سالن های ورزشی استفاده کنند اما باید رشته ای که بانوان می خواهند در آن فعالیت کنند با ارزش های اسلامی ما همخوانی داشته باشد. بنابراین باید رشته ای مانند وزنه برداری برای بانوان بومی سازی شود. آن ها باید از لباس ها، سالن ها، مربیان مخصوص استفاده کنند و حتی اصحاب رسانه هم باید به شکل متفاوتی از وزنه برداری آقایان، از بانوان گزارش و عکس تهیه کنند‌. با فرهنگ سازی می توان زمینه حضور بانوان وزنه بردار ایران را در رقابت های بین المللی فراهم کرد. فدراسیون مکاتباتی با وزارت ورزش و نهادهای بین المللی انجام داده است و تا جایی که من اطلاع دارم لباس آن ها مورد تائید قرار گرفته است.
 
امیدوارم با تلاش های انجام شده به زودی شاهد حضور بانوان ایرانی در میدان های بین المللی وزنه برداری باشیم چرا که وزنه برداری دنیا به سمتی می رود که بخش آقایان و بانوان یکسان سازی می شود و غیبت بانوان ایرانی در مسابقات بین المللی می تواند به وزنه برداری کشورمان آسیب  بزند. بنابراین باید با آینده نگری شرایط حضور آن ها را فراهم کنیم و قطعا در سال های آتی می توانیم در این بخش هم مدال کسب کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار