شهردار قم؛

ترویج فرهنگ شهروندی با استفاده از آموزه های اسلام

سقائیان نژادگفت:دین الهی اسلام درزمینه تک تک ابعادزندگی ماصحبت کرده است واگرفرهنگ شهروندی رابراساس تعالیم اسلام رعایت نکنیم،هرخوبی نخواهیم داشت.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛سیدمرتضی سقائیان نژاد،شهردار قم،دربازدیدازرونداجرای نمایش‌های شهروندی جشنواره شهر خوب شهروند خوب ، با اشاره به اهمیت فرهنگ شهروندی، اظهار کرد: اگر این فرهنگ قوام پیدا کند، ارتباط بین شهروندان با یکدیگر و بین شهروندان و ارگان‌های مختلف بهبود پیدا می‌کند و پرداختن به فرهنگ شهروندی موجب به وجود آمدن یک شهر خوب خواهد شد.

شهردار قم ادامه داد: برخوردهای روزمره ما از در خانه تا محل کار دچار اشکال است، این رفتارهای اشتباه از برخورد با همسایگان شروع می‌شود و در زمینه گذاشتن زباله‌ها نیز نمود پیدا می‌کند.

سقائیان نژاد افزود: فرهنگ شهروندی در تک تک رفتارهای ما از جمله ساختمان سازی، نحوه مصرف و نیز صرفه جویی تاثیر دارد و این فرهنگ در زمانی که اقتصاد مقاومتی مطرح است، اهمیت زیادی دارد.

وی با اشاره به آموزه‌های اسلام در زمینه فرهنگ شهروندی، اظهار کرد:دین الهی اسلام در زمینه تک تک ابعاد زندگی ما صحبت کرده است و اگر فرهنگ شهروندی را براساس تعالیم اسلام رعایت نکنیم، شهر خوبی نخواهیم داشت.

شهردار قم ادامه داد: اگر در یک خانواده اعضای آن اصول را رعایت نکنند، خانه دچار اشکال می‌شود و این روی فرزندان اثر می‌گذارد.

سقائیان نژاد افزود: برای داشتن یک شهر خوب؛ باید تک تک شهروندان خود را شهروند بدانند و برای شهرشان دغدغه داشته باشند و بخواهند که شهرشان در بهترین جایگاه قرار بگیرد.

وی تاکید بر مسائل تربیتی را ضروری دانست و تصریح کرد: نسل جوان که می‌خواهد در شهر کارآفرینی و روزی آن را اداره کند، باید با اصول فرهنگ شهروندی آشنا شود، به همین دلیل کارهای نمادینی همچون جشنواره شهر خوب شهروند خوب موثر است و نتایج خوبی را بر روی شهروندان می‌گذارد.

شهردار قم ادامه داد: باید در به کارگیری روش‌های جدید برای آموزش فرهنگ شهروندی به شهروندان به خصوص نسل جوان گام برداریم و برگزاری برنامه‌هایی همچون جشنواره شهر خوب شهروند خوب به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

سقائیان نژاد افزود: اقدامات ترویجی در زمینه فرهنگ شهروندی نباید به برگزاری جشنواره فرهنگ شهر خوب شهروند خلاصه شود و باید این اقدامات به شکل‌های مختلف با پیام‌های دیگر ادامه داشته باشد، این جشنواره در خصوص ترویج استفاده از دوچرخه و مقررات ترافیکی بود، اما مولفه‌های دیگر فرهنگ شهروندی نیز باید در ادامه مورد توجه قرار بگیرد.

وی استفاده از ابزارهای روز را برای ترویج فرهنگ شهروندی ضروری دانست و خاطرنشان کرد: هنرمندان با استفاده از این ابزار می‌توانند که نقش موثری را در زمینه ترویج فرهنگ شهروندی داشته باشد.

انتهای پیام/ح

استفاده از ابزارهای روز برای ترویج فرهنگ شهروندی ضروری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار