سومین روز متوالی آلودگی هوای اراک / هوای اراک ناسالم برای همه گروه ها

اراک در دومین روز بهمن ماه سومین آلوده خود را سپری می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  مرکز پایش کیفیت هوای استان مرکزی با اعلام اینکه شاخص کیفیت هوای روز گذشته اراک به عدد ۱۵۱ رسید و کیفیت هوا برای تمام گروه‌ها ناسالم شد میزان ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون درهوای اراک در ساعت ۹:۳۰ امروز را ۴۶ میکرو گرم بر متر مکعب و بالاتر از حد مجاز اعلام کرد.

شاخص كيفي هواي كلانشهرها  در ساعت 11 صبح امروز به عدد153 و ناسالم برای همه گروه ها رسید.

بدین ترتیب سومین روز متوالی و شصت و سومین روز آلوده سال ۹۶ را برای اراک رقم زد و هوای این شهر را برای گروه‌های حساس ناسالم شد.

ورود توده گرد و غبار از استان‌های همجوار از بعد از ظهر ۲ روز پیش میزان آلاینده ذرات معلق در هوای اراک را به بالاتر از حد مجاز رساند به طوری که عصر دیروز افزایش غلظت ذرات معلق هوای سه شهر اراک، شازند و ساوه، وضعیت هوای این شهر‌ها را در شرایط ناسالم برای تمام گروه‌های جمعیتی قرار داد.

البته این در حالی است که سایر شهر‌های استان مرکزی فاقد ایستگاه سنجش آلودگی هوا هستند.

در این شرایط گروه‌های سنی از جمله کودکان، زنان باردار، سالمندان، بیماران قلبی، ریوی باید از تردد در اماکن و فضا‌های شلوغ پرهیز کنند.

کلان شهر اراک یکی از پنج شهر آلوده کشور است و از ابتدای امسال ۶۳ روز آلوده را تجربه کرده است.

خوردن غذا‌های حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین‌ها به ویژه سبزیجات و میوه‌های تازه و رنگی در روز‌های آلوده بسیار مفید است.

عمده عوارض آلودگی هوا بر گروه‌های آسیب پذیر مانند بیماران تنفسی و قلبی عروقی، زنان باردار، کودکان، بیماران مزمن و صعب العلاج و سالمندان است و ورزشکاران هم باید از فعالیت‌های ورزشی در روز‌های آلوده بپرهیزند.

عمده آلودگی هوای شهر اراک مربوط به خودرو‌ها، صنایع و ذرات معلق است که در شرایط سردی و پایداری هوا و به وجودآمدن پدیده وارونگی به خصوص در هوای سرد این آلودگی تشدید می‌شود.

انتهای پیام/ج

شصت و سومین روزآلوده هوای اراک

برچسب ها: آلودگی هوا ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.