طعنه‌زنی تند سناتور دموکرات آمریکایی به ترامپِ فراری از جنگ+ تصاویر

سناتور دموکرات آمریکا که دو پایش را در جنگ از دست داده است، از اظهارات اخیر دونالد ترامپ به شدت انتقاد کرد و او را «فراریِ جنگی» خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان   به نقل از سی ان بی سی، «تمی داکورت»، سناتور دموکرات ایلینوی که دو پای خود را در جنگ عراق از دست داده است، از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به شدت انتقاد کرد و او را یک «فراری از جنگ» نامید.

او روز شنبه در یک سخنرانی در اعتراض به اظهارات ترامپ مبنی بر اینکه دموکراتها باعث تعطیلی دولت آمریکا شدند، اعلام کرد: «من کل دوران جوانی ام را را صرف آموزش، تجهیز و کمک به سربازانی کردم که مسئول آن‌ها بودم. الان هم کسی که خودش از جنگ فرار کرده است (دونالد ترامپ)، نباید درباره نیازهای ارتش ما صحبت کند.»

در واقع داکورت به توییت اخیر ترامپ واکنش نشان داد که نوشته بود: دموکراتها مسئول تعطیلی دولت آمریکا هستند و به ارتش اهمیت نمی دهند؛ زیرا نظامیان باید در این مدت بدون دریافت حقوق همچنان خدمت کنند.

انتقاد کوبنده سناتور آمریکاییِ نقص عضو شده در جنگ از دونالد ترامپ+ تصاویر

داکورت همچنین از موضع ترامپ در قبال کره شمالی به شدت انتقاد کرد و گفت: «من یک پیام برای ترامپ دارم که مثلا از داشتن زائده استخوانی رنج می برد. اگر تو به ارتش اهمیت می دهی بهتر است از تحریک کردن کیم جونگ اون برای آغاز جنگ دست برداری. این جنگ باعث می شود 85 هزار سرباز آمریکایی و میلیونها غیرنظامی بی گناه به خطر بیفتند. بهتر است از پنهان شدن در پشت حساب توییترت دست برداری و دیگران را سرزنش نکنی. به حزب خودت که کنترل مجلس سنا و کاخ سفید را بر عهده دارند بگو وظایف خود را انجام دهند.»

این نخستین باری نیست که داکورت از ترامپ با عنوان فردی دارای «زائده استخوانی» نام می برد. دلیل استفاده داکورت از این واژه این است که دونالد ترامپ زمانی که جوان بود  به علت داشتن زائده استخوانی، از معافیت پزشکی استفاده کرد تا در جنگ ویتنام حضور نیابد.

ترامپ 4 سال با گرفتن 4 معافیت تحصیلی در دانشگاه از اعزام به خدمت نظامی طفره رفت و در واقع فرار کرد. اما در روزهای آخر دانشگاه به خدمت اجباری فراخوانده شد و این بار هم توانست معافیت پزشکی دریافت کند.

تمی داکورت یک فرمانده بازنشسته ارتش آمریکا و متولد تایلند است. وی در جنگ عراق یک خلبان بوده است. داکورت در سال 2004 به عراق اعزام شد؛ اما در همان سال بالگردی که او کمک خلبانش بود، هدف حمله قرار گرفت. در این حمله او پای راستش را از نزدیکی مفصل ران و پای چپش را از پایین زانو از دست داد. وی نخستین زنی است که در جنگ عراق دو عضو بدنش را از دست داده است. او پس از بازنشستگی از ارتش در سال 2013 به عضویت کنگره درآمد.

انتقاد کوبنده سناتور آمریکاییِ نقص عضو شده در جنگ از دونالد ترامپ+ تصاویر

انتقاد کوبنده سناتور آمریکاییِ نقص عضو شده در جنگ از دونالد ترامپ+ تصاویر

روز جمعه مجلس سنای آمریکا با تصویب بودجه اضطراری برای جلوگیری از تعطیلی دولت ترامپ موافقت نکرد. لایحه بودجه اضطراری در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسیده بود؛ اما در مجلس سنا با مخالفت دموکرات‌ها مواجه شد و در نتیجه باعث تعطیلی دولت ترامپ دقیقا در سالروز یک ساله شدن ریاست جمهوری اش شد.

ترامپ در حالی به دموکرات‌ها حمله کرده است که به نظر می رسد ارتش آمریکا در طول تعطیلی های دولت هم به فعالیت خود ادامه می دهد؛ زیرا یک سازمان مهم محسوب می شود.


انتهای پیام/

انتقاد کوبنده سناتور دموکرات آمریکایی از ترامپ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار