صالح‌پور خبر داد:

۱۲ درصد ایرانیان نابارور هستند/ ارائه خدمات درمان ناباروری در ۷۰ مرکز کشور

دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی چالش‌های بالینی در مامایی گفت: حدود ۱۲ درصد افراد جامعه طی گزارشات ارسالی نابارور هستند.

12 درصدایرانیان نابارور هستند/ ارائه خدمات درمان ناباروری در 70 مرکز کشوربه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  ساغر صالح‌پور دبیر اجرایی دومین کنگره بین‌المللی چالش‌های بالینی در مامایی، زنان و نازایی گفت: کنگره بین‌المللی چالش‌های بالینی در مامایی، زنان و نازایی به دلیل رضایت‌مندی‌ علمی و کیفیت مطالعات بار دیگر با حضور 15 شرکت‌کننده خارجی، 30 سخنران خارجی و تبادل اطلاعات علمی روز برگزار خواهد شد.

وی افزود: بررسی مسائل آنکولوژی زنان در بیمارستان امام حسین و لاپاراسکوپی و هیدرو‌سکوپی فیلد نازایی و عمومی زنان در بیمارستان طالقانی و همچنین کارگاه سونوگرافی در فیلد زنان و سونوگرافی‌های مامایی بخش مهمی در این عرصه است که تصمیم داریم یک روز قبل از کنگره جامعه زنان و زایمان را متوجه این مسائل کنیم و شاهد ارتقای خدمات مامایی، زنان و نازایی باشیم.

صالح‌پور افزود: وضعیت درمان‌های نازایی در کشور مطلوب است و خوشبختانه اعزام و خروج ارز نداریم، بلکه با توجه به گردشگری سلامت نسبت به کشورهای همسایه نظیر عراق، آذربایجان، امارات و غیره، شاهد پذیرش بیمار هستیم و سطح علمی، درمانی مطلوبیت خوبی دارد که در کنار هزینه‌های پایین شاهد حضور ایرانیان مقیم اروپا و خارجی در کلینیک‌های ناباروری داخلی هستیم.

وی اظهار کرد: در کنار گردشگری سلامت و سطح علمی پزشکان ایرانی باید روی مسئله بیمه‌ها توجه داشت، زیرا مسئله بیمه‌ها و داروهای نازایی هنوز پوشش کامل ندارند و از آنجایی که برخی از داروها وارداتی هستند و در عرصه واردات مشکلاتی داریم سیکل درمان معیوب می‌ماند که باید متولیان سلامت روی این مهم برنامه‌ریزی کنند.

بستن درها به سوی واردات زمینه‌ساز پیشرفت نیست

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید پزشکی گفت: در زمینه تولید داروها و خدمات نازایی نظیر تولید مواد مصرفی در حال توسعه و روبه رشد هستیم اما باید بدانیم اگر بخواهیم پیشرفت کنیم باید در میدان رقابت باشیم و بستن درها به سوی واردات ما را به سمت پیشرفت نمی‌برد.

وی از ارائه خدمات درمان ناباروری در 70 مرکز دولتی و خصوصی خبر داد و‌ افزود: توزیع این مراکز در همه نقاط کشور مطلوب است؛ به طوریکه در برخی از مراکز استان‌ها چندین مرکز ناباروری و در شهرهای کوچک نیز شاهد تاسیس مراکز ناباروری هستیم که البته از اواخر سال 94 هم با کمک از سوی دفتر رهبری در راستای درمان ناباروری شاهد توضیح ارائه خدمات هستیم.

حدود 12 درصد افراد جامعه نابارور هستند

صالح‌پور افزود: حدود 12 درصد افراد جامعه طی گزارشات ارسالی نابارور هستند که این میزان رو‌به رشد است و افزایش سن ازدواج خانم‌ها و آقایان، شیوع بیماری‌های آندومتریوز‌ و به تعویق انداختن باروری بخشی از این مشکلات است که باید متولیان سلامت و رسانه‌ها برای رفع موانع سرمایه‌گذاری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار