تهیه کننده سینما در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مسیر تولید فیلم به بیراهه می رود/ سینمای ما پرمحصول اما بی کیفیت شده است

پیمان جعفری گفت: مسیر تولید به بیراهه می رود و روند کارهای فرهنگی و فیلم های اثرگذار به سمت نابودی است.

مسیر تولید فیلم به بیراهه می رود/ سینمای ما پرمحصول اما بی کیفیت شده استپیمان جعفری تهیه کننده سینما درباره بیشتر شدن تولیدات سینمایی حتی با علم به اینکه اکثر آن ها به ضرر و زیان ختم می شوند، در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: در کل مسیر تولید فیلم در سینمای ایران به بیراهه می رود و هر سال کارهای فرهنگی و تولید فیلم هایی که حرفی برای گفتن دارند و می توانند اثرگذار باشند در حال نابودی است.

وی افزود: چرخه تولید بیمار باعث شده که اکثر تولیدات به سمت ساخت آثار طنز می رود. حتی کارگردان هایی که در فضای فیلم های اجتماعی موفق بودند نیز به این جهت گرایش پیدا کرده اند و متاسفانه خروجی خوبی برای آن ها ندارد، چون می خواهند جا پای کارگردان های طنزساز و درآمدزا بگذارند و این از شان بالای آن ها کم خواهد کرد.

 این تهیه کننده تصریح کرد: مشخص نیست این بیماری دانسته و یا نادانسته وارد فضای تولید فیلم سینمایی شده و مشخص نیست از چه سویی هدایت می شود. سینمای پرمحصول اما بی کیفیت نتیجه این اتفاق است.

 وی درخصوص ورود سرمایه گذاران ناآشنا به وادی تولید سینما و عواقب ورود آنها به این عرصه گفت: این اشخاص به نظرم افرادی هستند که نمی توان گفت 100 درصد مقصرند چون حتی این روزها در حرفه تخصصی خودشان نیز متضرر می شوند. پس آنها با هدف سرمایه گذاری و سوددهی به حوزه سینما می آیند اما چون علم کافی ندارند کارشان به ضرر می رسد.

 این تهیه کننده اظهار  داشت: این وظیفه ما به عنوان تکنسین های سینماست که نسل سینمارو و سینمابلد را تربیت کنیم تا بتوان مشکلات را به حداقل رساند.

جعفری تصریح کرد: سینمای ما دولتی است و به جز تولید برخی از آثار طنز، نمی تواند موفق باشد. دولت باید از آثاری که با تحقیق و پژوهش نوشته شده و با دادن راهکار برای رفع مشکلات و معضلات اجتماعی تلاش می کنند هم حمایت کافی انجام دهد.

جعفری در بخش پایانی صحبت های خود خاطرنشان کرد: دولت باید بداند پول ها متعلق به مردم است و باید در تولید و ساخت فیلم هایی که در غم و شادی آن ها شریک می شود، خرج شود. ما فقط نمی توانیم و نباید فقط فیلم های شاد برای مردم تولید کنیم، چون نشان دادن و پرداختن صحیح به مشکلات و معضلات اجتماعی و دادن راهکار مناسب در فیلم ها هم نیاز جدی است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار