سال آینده برگزار می شود:

کنگره بین المللی آموزه‌های فرهنگ رضوی در طب و بهداشت در یاسوج

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال آینده کنگره بین المللی آموزه‌های فرهنگ رضوی در طب و بهداشت با حضور بیش از ۵۰ کشور اسلامی در این استان برگزار می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛   اورنگ ایلامی اظهار داشت: سال آینده همایش بین المللی آموزه‌های فرهنگ رضوی در طب و بهداشت و همچنین همایش کشوری نماز در فرهنگ رضوی برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این همایش‌ها با همکاری نهادهای علمی و فرهنگی مشهد مقدس مانند دانشگاه علوم پزشکی مشهد، آستان قدی رضوی بنیاد بین المللی فرهنگی و اجتماعی امام رضا (ع) و استانداری خراسان رضوی برگزار می‌شود.

ایلامی با اشاره به اینکه این همایش برای اولین بار در استان برگزار می‌شود، اظهار داشت: بیش از 50 کشور اسلامی در کنگره بین المللی آموزه‌های فرهنگ رضوی در طب و بهداشت دعوت می‌شود.

وی با اشاره به سفر برخی از اعضای هیئت رئیسه این دانشگاه به مشهد مقدس، عنوان کرد: دیدارهایی را با هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی، بنیاد بین المللی فرهنگی و اجتماعی حضرت امام رضا (ع) و آستان قدس رضوی داشتیم که دستاوردهای این دیدار‌ها در چند محور بوده است.

ایلامی با اشاره به اینکه در حوزه آموزش و پژوهش تفاهم نامه‌ای برای تبادل استاد و دانشجو انجام شد، ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی یک مرکز مصوب تحقیقاتی گیاهان دارویی دارد و از طرفی برخورداری اکوسیستم ما از تنوع گیاهان دارویی منحصر به فرد و وجود شرکت‌های تولیدی آرایشی، بهداشتی و دارویی که بر محور گیاهان دارویی هستند و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بحث طب سنتی که ایرانی و اسلامی که مبنای آن گیاهان دارویی بوده پیشگام است و این سبب شد که تفاهم نامه در این زمینه بین هر دو دانشگاه منعقد شود.

وی با تاکید بر اینکه امیدوارم همکاری منجر به محصولات دانش بنیان بر مبنای گیاهان دارویی شود، افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد از دانشگاه‌های مادر و از قطب‌های علمی پزشکی بوده و پتانسل زیادی در زمینه تربیت علوم انسانی و در حوزه فوق تخصصی دارد و قرار شد برای دانشجویان ما در تحصیلات تکمیلی و ایجاد رشته‌های مشترک تحصیلات در مقطع phd همکاری صورت گیرد.

ایلامی با بیان اینکه در این تفاهم نامه دوره‌های فوق تخصص برای ادامه تحصیل استاید دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تسهیل شده است، بیان کرد: به مناسبت ولادت باسعات حضرت زینب (س) و روز پرستار در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مراسم بزرگداشت روز پرستار برگزار می‌شود.

وی گفت: یکی از برنامه‌هایی که در برنامه جامعه عملیاتی سالانه داریم بحث بین المللی سازی دانشگاه علوم پزشکی استان بوده که امسال این حوزه را تشکیل و مصوبه وزارت بهداشت را اخذ و قرار است با همکاری وزارت بهداشت و دانشگاه‌های قطب از ترم دوم دانشجوی بین الملل داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: دانشگاه مشهد به واسطه اینکه از دانشگاه‌های قطب و مادر کشور بوده هم اکنون تعداد زیادی دانشجو از کشورهای مختلف در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ظرفیت دانشگاه مشهد محدود و بخشی از مازاد ظرفیت دانشجویان بین المللی به دانشگاه استان ما اختصاص داده می‌شود که یکی از موارد تفاهم نامه بوده است.

ایلامی با بیان اینکه قسمتی از برنامه‌های فرهنگی ما بحث زیارت بوده که برای اسکان اساتید، دانشجویان و کارکنان دغدغه داریم، ادامه داد:
امیدوارم با مساعدت دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس و آستان قدس رضوی بتوانیم زائرسرای مستقلی برای دانشگاه علوم پزشکی استان احداث کنیم و البته در این زمینه قول مساعدی در زمینه تامین زمین آن داده‌اند.

انتهای پیام/غ

کنگره بین المللی در یاسوج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.