مدیرکل بهزیستی اردبیل؛

مرکز تخصصی کنترل و کاهش طلاق در استان اردبیل راه اندازی می شود

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از راه‌اندازی مرکز تخصصی کنترل و کاهش طلاق در شهرستان‌های استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهزاد ستاری، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از راه‌اندازی مرکز تخصصی کنترل و کاهش طلاق در شهرستان‌های استان اردبیل خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این مراکز می‌توانیم شاهد کاهش طلاق با اقدامات فرهنگی و ارائه مشاوره‌های لازم و مناسب باشیم.

وی اظهار کرد: کاهش طلاق یکی از مهمترین برنامه‌های بهزیستی استان بوده که در این راستا برنامه‌ها و طرح‌های مختلفی در سطح استان در نظر گرفته شده تا در راستای کاهش این آسیب اجتماعی اقدامات عملی و کاربردی انجام شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به فعالیت مراکز مشاوره در سطح استان اردبیل بیان کرد: تاکنون در راستای کاهش طلاق و ارائه مشاوره‌ها و راهنمایی‌های لازم به زوج‌های در آستانه طلاق مراکز مشاوره در سطح استان راه‌اندازی شده که این امر تاثیر بسزایی در سازش زوجینداشته است.

ستاری ارائه آموزش‌های پیش از ازدواج را از راهکارهای مهم در راستای کاهش طلاق دانست و افزود: افزایش آگاهی در افراد و جوانان در آستانه ازدواج از انتخاب آگاهانه می‌تواند زمینه‌ساز استحکام در پیوند ازدواج شده و معضلات در این زمینه را بکاهد که در همین راستا در حال حاضر 11 مرکز آموزش پیش از ازدواج در استان اردبیل ایجاد شده است.

وی اعتیاد، دخالت خانواده‌ها، بیکاری و ضعف مهارت‌های ارتباطی را عمده علت طلاق دانست و تصریح کرد:‌ در حال حاضر60 مرکز مشاوره و مرکز مداخله و پیشگیری از طلاق در استان فعال بوده و در راستای حل مشکلات زوجین و ایجاد سازش بین آنها فعالیت می‌کنند که امیدواریم با فراهم شدن زمینه‌های حل مشکلات آنها بتوانیم از رشد آمار طلاق جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/ح

ایجاد 11 مرکز آموزش پیش از ازدواج در اردبیل

 

 

برچسب ها: طلاق ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.