شناسایی۱۰۰۰ حلقه چاه غیر مجاز آب در کهگیلویه وبویراحمد

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۰۰۰ حلقه چاه غیر مجاز آب در استان وجود دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛  رسول فرهادی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب افزود: تهیه و نصب کنتورهای حجمی و فهام از جمله اقداماتی است که باید در راستای کنترل چاه ها انجام می شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در راستای کنترل و نظارت بر چاه های فاقد مجوز و یا دارای اضافه برداشت، ۱۰۰۰ حلقه چاه غیر مجاز شناسایی شد که ۷۰۰ حلقه کشاورزی و ۳۰۰ حلقه چاه صنعتی است.

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای استان گفت: با هدف کنترل چاه های غیر مجاز یکی از دشت های استان را به عنوان پایلوت معرفی کردیم که ۲۰۰ کنتور در این راستا نصب شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۴۰ حلقه چاه غیر مجاز در این دشت وجود دارد از جمع آوری ۶۰ حلقه چاه آن خبر داد.

فرهادی افزود: در سایر دشت ها نیز باید طرح جمع آوری انجام شود.

فرهادی با اشاره به اجرای طرح احیا و تعادل بخشی گفت: طرح احیا و تعادل بخشی از پروژه های مهم وزارت نیرو است که در راستای تعادل در وضعیت و بهبود منابع آب عملیاتی می شود.

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای استان گفت: در راستای کنترل و بررسی تخلفات، گروه های گشت زنی مشخص شده است و همچنین در حوزه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی هدفگذاری هایی انجام می شود.

وی افزود: طرح نجات دانش آموزی آب از جمله این طرح ها محسوب می شود.

فرهادی از پیش بینی برنامه هایی برای حوزه زنان در خانواده ها خبر داد و گفت: همچنین مطالعه استفاده از پساب فاضلاب نیز انجام شده است.

معاون بهره برداری آب منطقه ای تصریح کرد: علائم کیفی کلیه چاه های شرب استان مشخص شده است و شبکه سنجش آنلاین کیفیت نیز اجرایی خواهد شد.

فرهادی خاطرنشان کرد: اجرای برنامه مهار آب های سطحی و تزریق به منابع زیر زمینی نیز هدفگذاری شده است.

انتهای پیام/غ

اجرای طرح احیا و تعادل بخشی

برچسب ها: بحران آب ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.