وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

کسب و کارهای نوپا مانع بزرگی در نظام پرداخت دارند

محمدجواد آذری جهرمی درباره کسب‌وکارهای نوپا و موانع بزرگی که سر راه آنهاست در صفحه شخصی خود یادداشت کوتاهی به اشتراک گذاشت.

کسب و کارها نوپا مانع بزرگی در نظام پرداخت دارندبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  پس از حضور در هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و ‌نظام های پرداخت، مطلبی را در صفحه شخصی خود منتشر کرد و نوشت: امروز  در همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظامهای پرداخت توفیق حضور داشتم و به مطالب زیر اشاره کردم: امروز با استفاده از فناوری‌های نوین پرداخت، بیش از هشتاد درصد تراکنش‌های بانکی اپراتورها صورت می‌گیرد.

یکی از مسئولیت‌های این جمع حاضر این است که نقشه راه توسعه شبکه بانکی را به سمت ⁣بلاک‌چین طراحی کند.

متأسفانه این موضوع و عدم آینده‌نگری در آن ضررهای بسیاری را متوجه مردم کرده و باعث خروج ارز از کشور شد

نه‌تنها مردم، بلکه بسیاری از مسئولین نیز با این موضوع آشنا نیستند.

اگر کسانی که فناوری نوین بانکی فعلی را ایجاد کرده‌اند با پایداری آن بدون پیشرفت پافشاری کنند کشور را با وقفه مواجه خواهند کرد.

مدل اقتصادی کشورهای مختلف در زمینه اقتصاد دیجیتال باید مدنظر ما نیز قرار بگیرد تا از توسعه دور نمانیم. ⁣اقتصاد دیجیتال در سال آینده بخشی از برنامه بودجه دولت خواهد بود.

کسب و کارها نوپا مانع بزرگی در نظام پرداخت دارند، به این دلیل که انحصارات این بخش، مانعی برای این گروه است.

البته ما منتظر نظام بانکی نماندیم و شیوه نامه‌ای برای پرداخت آنلاین از طریق اپراتورها تدوین و ابلاغ کردیم تا هم‌راستا با نظام بانکی کار پیش رود ولی هیچ‌چیزی اندازه نظام بانکی در این مهم اثرگذار نیست. به‌تازگی دستورالعملی برای جلوگیری از حضور بانک‌ها در سرمایه گذاری‌های خطرپذیر ابلاغ شده ولی حاصل آن این است که بانک‌ها در این سرمایه گذاری‌ها حضور نداشته باشند که این مهم ما را از اهدافمان عقب می‌اندازد.

کسب و کارها نوپا مانع بزرگی در نظام پرداخت دارند

انتهای پیام/

مانع بزرگ کسب و کارهای نوپا در نظام پرداخت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار