دلخوش در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد

احتمال افزایش قیمت حامل‌های انرژی در زمان بررسی بودجه در صحن علنی

عضو کمیسیون اقتصادی گفت: به احتمال زیاد  زمان بررسی لایحه بودجه در صحن علنی، قیمت حامل‌های انرژی مقداری افزایش پیدا می‌کند.

دددکاظم دلخوش عضو کمیسیون اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به درخواست تعداد زیادی از نمایندگان برای ثبت نام به عنوان مخالفان کلیات لایحه بودجه در هفته آینده گفت: لایحه بودجه‌ای که در صحن بررسی می‌شود در حقیقت مصوبات کمیسیون تلفیق است.

وی ادامه داد: اگر مصوبات کمیسیون تلفیق خدشه‌ای به لایحه دولت وارد نکرده باشد و مصوبات غیرمنطقی نداشته باشد، موافقان زیادی هم خواهد داشت اما مصوبه‌ای همچون بحث پاداش پایان خدمت کارکنان دولت و کارمندان در لایحه بودجه 97 لطمه‌ای به آنها خواهد زد، برخی مصوبات در کمیسیون تلفیق بودجه مغایر با برنامه ششم توسعه است.

نماینده مردم صومعه‌سرا با بیان اینکه در تمام سال‌های گذشته کلیات بودجه در صحن مجلس تصویب می‌شود، بیان کرد: لایحه بودجه در صورت رای نیاوردن باید به دولت ارسال شود تا لایحه جدیدی به مجلس تقدیم شود که در این صورت کار چند ماهی به عقب‌ میفتد اما به نظرم در آن روز مخالفت‌های شدیدی انجام شود.

دلخوش با تاکید براینکه ایراد‌های کلی نسبت به لایحه بودجه وارد است، افزود: برخی موارد خارج از چارچوب بودجه‌ای کشور و دولت پیش بینی شده و با قانون برنامه ششم مغایرت دارد، حتی تعدادی از مصوبات لایحه بودجه حقوق قشر مختلف را زیر سوال برده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا مخالفت کمیسیون تلفیق بودجه با افزایش قیمت‌ حامل‌های انرژی مغایر با قانون برنامه ششم توسعه نیست و اینگونه اجرای برنامه در سه سال‌ باقی مانده شوک بزرگتری را وارد نخواهد کرد، گفت: به احتمال زیاد  زمان بررسی لایحه بودجه در صحن علنی، قیمت حامل‌های انرژی مقداری افزایش پیدا می‌کند اما تا آن زمان نمی‌توان اظهارنظر جدی انجام داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۰۳ بهمن ۱۳۹۶
کاهش قیمت ها خواهشمندم .
بر ق را ارزون کنید
آخرین اخبار