بقعه محمد بن جعفر(ع) دزفول توسعه می یابد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دزفول از اجرای طرح توسعه بقعه محمد بن جعفر(ع) در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام مجتبی خمیدی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دزفول با اشاره به تصویب طرح توسعه محوطه بقعه محمد بن جعفر(ع) بیان داشت: مطابق این طرح دیوار اتاقک آرامگاه های خانوادگی در محوطه این مکان زیارتی تخریب و مجددا بهسازی خواهند شد.

وی اظهار کرد: در مجموع 300 آرامگاه خانوادگی در آستان متبرک بن جعفر(ع) وجود دارد که در مرحله نخست طرح توسعه حرم، دیواره 25 آرامگاه خانوادگی تخریب شده و قرار است تمام اتاقک ها تخریب شوند.

حجت الاسلام خمیدی با تاکید بر اینکه تخریب دیواره آرامگاه های خانوادگی این حرم مطابق با طرح توسعه آن صورت گرفته و هنگام تخریب دیواره ها به صورت ویژه از قبور محافظت شده است اذعان داشت: اوقاف و امور خیریه مالک عرصه و اعیان حرم بن جعفر (ع) است با این وجود اگر کسی سند یا مدرکی دال بر مالکیت این آرامگاه ها دارد می تواند مدارک خود را ارائه کند تا مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دزفول افزود: طبق طرح توسعه حرم ،ابتدا آرامگاه های خانوادگی تخریب می شوند و پس از محوطه سازی طبق نقشه هر ضلع حرم بهسازی خاصی خواهد داشت.

عملیات اجرایی طرح توسعه حرم محمدبن جعفر(ع) در دزفول برگرفته از حرم حضرت معصومه (س) از سال گذشته آغاز شده که مساحت زیربنای این بقعه را از 700 مترمربع فعلی به بیش از 3 هزار مترمربع افزایش خواهد داد.

انتهای پیام/گ

اجرای طرح توسعه بقعه محمد بن جعفر (ع) در دزفول

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.