ناری: «ماچک» در حد هندبال ایران نیست

کارشناس هندبال کشورمان گفت: «ماچک» در حد تیم ملی هندبال ایران نیست و اراده کافی برای مدیریت تیم ندارد.

ناری: کارمان به اما و اگر کشید / محمد ناری کارشناس هندبال کشورمان در گفت و گو با  خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،، درخصوص شکست امروز تیم ملی هندبال کشورمان مقابل عربستان گفت: بسیار از این که مقابل تیم ملی هندبال عربستان شکست خوردیم متاسف شدم زیرا دوباره کار ما برای جهانی شدن به اما و اگر کشیده شده است و خیلی راحت نمی توانیم به کسب سهمیه جهانی امیدوار باشیم. زیرا بازی دوم ما با تیم هندبال کره جنوبی میزبان است که برد آن در برابر هوادارانش خیلی راحت نیست.

او افزود: من عمده این مشکلات را از سرمربی تیم می بینم زیرا او در طول بازی سردرگم بود. من هیچگاه در هندبال ندیده بودم که یک مربی در طول بازی 3 دروازه بان را تعویض کند. این اتفاق در حالی در تیم ما رخ داد که عربستان تنها یک بار اقدام به تعویض دروازه بانش کرد که آن هم برای حفظ روحیه در زمان پنالتی بود.

بازیکنان ما در حمله سردرگم بودند و من در درجه اول علت باخت را ضعف فکری سرمربی می بینم. درست است که شرایط بازیکنان ما نسبت به گذشته بسیار متفاوت است اما متاسفانه نه سرمربی و نه کمک های آن تخصص لازم برای آماده سازی این بازیکنان را نداشتند.

 بازیکنان آمادگی جسمانی کافی را ندارند

بازیکنان از لحاظ بدنی هم خیلی آماده نبودند زیرا بیشتر آن ها در اروپا بازیکن ذخیره اند و تحمل بازی پیاپی و سنگین این چنینی را ندارند.

او ادامه داد: آمادگی جسمانی بازیکنان ما بسیار پائین بود این در حالی است که تیم ما در برابر ژاپن در امتیاز گیری ها بهتر عمل کرد و ما دیدیم که امتیاز های خوبی به دست می آوریم اما در مقابل عربستان آن ها خسته بودند و این دقت را نداشتند و ما دیدیم که بازیکنان با بی دقتی های خود دروازه بان تیم حریف که خیلی معمولی بود را تبدیل به یک اسطوره کردند.

سرمربی اراده کافی برای ارنج تیم را نداشت

بدون شک 70 درصد عامل شکست تیم ملی در بازی امروز بخه دلیل ارنج ضعیف سرمربی بود. متاسفانه ما در دیدیم که تیم ما در قسمت چپ زمین مشکل زیادی داشت و توپ هایی که از آن ناحیه شلیک می شد توسط دروازه بان عربستان گرفته می شد، این در حالی است که در زمانی که موسوی از زمین اخراج شد ما دیدیم با به زمین آمدن یک بازیکن دیگر ما به راحتی از آن ناحیه به گل رسیدیم اما با گذشت زمان اخراج و بازگشت موسوی به زمین و تغییر در ارنج دوباره ما با آن مشکل مواجه شدیم. این نشان از آن داشت که سرمربی اراده کافی برای ارنج تیم را نداشت.

او افزود: بازهم می گویم بیشتر دلیل شکست را سرمربی می بینم سوال من اینجاست که چرا تیم ملی ما باید تنها روی 2 -3 بازیکن بچرخد ؟ اگر قرار است این گونه باشد پس چرا نام 16 بازیکن را در لیست قرار می دهند ؟ تیم ملی هندبال کشورمان در مجموع 3 بازی گذشته خود تنها از 7 – 8 بازیکن استفاده کرده است و باقی بازیکنان ما تنها روی نیمکت نشسته اند این در حالی است که بازیکنان ما باید تعویض شوند تا انرژی برخی به طور کامل تمام نشود.

کارشناس هندبال کشورمان درباره اخراج زیاد بازیکنان کشورمان در این دیدار گفت: بازیکنان ما از نظر بدنی ضعیف شده بودند و به همین دلیل به صورت ناخودآگاه در دفاع خطاهای بیشتری انجام می دادند و در حمله توپ هایشان به گل تبدیل نمی شد و ما شاهد 13 – 14 دقیقه اخراجی بودیم.

برخی بازیکنان همچنان حرفه ای نیستند

برخی متاسفانه هنوز حرفه ای نیستند. بازیکنان باید در زمین و در صورت رخ دادن هر اتفاقی به بازی خود ادامه هند. آن هم در رشته هندبال که در یک زمین 12 بازیکن بازی پر برخوردی را انجام می دهند . متاسفانه موسوی در مقابل ژاپن 2 دقیقه و در برابر عربستان هم 2 دقیقه اخراج شد. درست است که این بازیکن دفاع خوبی دارد اما مربی باید بازیکن خود را کنترل کند که اخراج نشود.

محمد ناری درباره بازی ایران مقابل کره جنوبی هم بیان داشت: اگر موفق شویم فردا تیم کره جنوبی را شکست دهیم آن موقع نتیجه بازی تیم های کره جنوبی و عربستان برای مهم است زیرا بحث تفاضل گل به میان می آید. اگر هم فردا شکست بخوریم که دیگر شانسی برای کسب سهمیه جهانی نخواهیم داشت با این حال امیدوارم فردا روز خوب بازیکنان ما باشد و ماچک با یک تصمیم خوب شرایط را به نفع ما رقم بزند.

ماچک به هر تیمی رفته اخراج شده است

واقعا برای من جای سوال است که چطور سرمربی در حالی که در مقابل ژاپن جلو بودیم به بازیکنان اصلی استراحت نداد؟ البته مربی که تنها برای 2 ماه قرارداد دارد وضعیت مشخصی ندارد، نباید فراموش کرد که ما از روی شانس توانستیم به عنوان نایب قهرمانی گوانگژو برسیم ، بعد از آن هم دیدیم که دیگر نتوانستیم چنین موفقیتی را تکرار کنیم و ماچک هم به هر کشوری که رفت از آنجا اخراج شد.

مشکل دیگری که به نظرم وجود دارد از جانب فدراسیون است که بدون داشتن یک اتاق فکر قوی با حضور کارشناسان و پیشکسوتان اقدام به انتخاب سرمربی کرد. موضوع اصلی آن است که لژیونرهای ما در تیم ملی هم باید با مربی کار کنند که در حد مربیان اروپایی است. همین امروز دیدیم که سرمربی اسپانیایی عربستان چطور تیمش را مدیریت کرد نه احساسی برخورد کرد و نه هیجانی ،
به طور قطع اگر این سرمربی در تیم ما فعالیت می کرد ما می توانستیم با اختلاف زیاد عربستان را شکست دهیم.

افراد دیگری در انتخاب ترکیب نقش دارند

 متاسفانه سرمربی در تیم همه کاره نیست و افراد دیگری در انتخاب ترکیب نقش دارند به طور مثال شاهو در بازی مقابل ژاپن 5 – 6 دقیقه به میدان آمد و بازی خوبی را به نمایش گذاشت اما پس از آن محو شد زیرا اگر او در زمین می ماند باید یکی از برادران استکی از زمین خارج می شد. از آن جاییکه شاهو حامی جدی ندارد مجبور است در ترکیب نباشد و در عوض برادران استکی به میدان بروند. من معتقدم که مربی نباید با اسم ها بازی کند و باید به توانایی بازیکنان نگاه کند، این ضعف سرمربی است.

ماچک چپ دست ها را بیرون گذاشته در صورتی که می تواند به خوبی از آن ها بهره ببرد. متاسفانه تیم ملی تنها در برادران استکی و موسوی خلاصه شده است با این حال امیدوارم بازی مقابل کره را ببریم زیرا حق ما این نیست.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار