وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

قانون مصوب مجلس اعتبار مالی ندارد/ پرداخت معوقات 6 ماه اول سال جاری پرستاران تا 2 ماه دیگر/ نظام پرداخت عادلانه نیست

هاشمی گفت: قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری که مصوب مجلس است، اعتبار مالی ندارد، از سازمان برنامه و بودجه خواهان رسیدگی به این قانون هستیم.
 
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن هاشمی وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم گرامیداشت روز پرستار اظهار کرد: : قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری که مصوب مجلس است، اعتبار مالی ندارد، به همین منظور از سازمان برنامه و بودجه انتظار داریم که این قانون را مطالعه کند.
 
وی بیان کرد: مجلس قوانینی تصویب کرده که باید اعتبار آن هم تصویب شود تا میان مردم انتظار ایجاد نشود و در همین راستا شورای نگهبان نیز وظیفه دارد که در این زمینه نظارت های لازم را انجام و قوانینی را تصویب کند تا بتوانند بار مالی آن را تحمل کند.
 
وی با اشاره به کمبود پرستاران افزود: پرستاران با فشار کاری بالایی نیز روبرو هستند و ما در خصوص استخدام این نیروها از دولت و مجلس مطالبه داریم.
 
هاشمی با اشاره به اینکه 24 هزار تخت بیمارستانی راه‌اندازی شده و در این زمینه نیازمند تامین پرستار هستیم، عنوان کرد: در حال حاضر به دلیل کمبود پرستار، بخشی از خدمات توسط مردم انجام می‌شود و پرستاران کار چند نفر را متقبل می‌شوند، همچنین اعلام کردیم که مطالبات معوقع 6 ماهه اول امسال نیروهای پرستاری به صورت یک جا تا 2 ماه آینده پرداخت می شود.

امیدوارم بودجه‌ حداقلی وزارت به طور کامل پرداخت شود

وزیر بهداشت گفت:اگر بودجه سال آینده یک سوم بودجه امسال باشد امیدوارم همان مقدار مصوب پرداخت شود تا بتوانیم حوزه دارو، پزشکی و پرستاری را حمایت کنیم. نظام پرداخت عادلانه نیست،‌ امیدوارم با کمک صنف تدابیری در نظر گرفته شود تا بی‌عدالتی‌ها برطرف شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار