رئیس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران مطرح:

امکان ورود شرکت‌های دانش‌بنیان پلیمری به بازار جهانی

نکومنش گفت: با تلاش پژوهشگاه پتروشیمی امکان ورود 20 شرکت دانش بنیان در این حوزه به بازارهای جهانی فراهم می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی نکومنش رئیس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران در نشست مطبوعاتی که امروز در مرکز پتروشیمی برگزارشد، گفت: پژوهشگاه به لحاظ ساختاری یک سازمان پژوهشی است که نظام و قوام زیادی از ابتدای کار تاکنون داشته است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در میان پژوهشگاه‌های دیگر شرایط خوبی داشته‌ایم و تاکنون از عملکرد مطلوبی در پژوهش برخوردار بوده‌ایم.

رئیس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران افزود: خوشبختانه از سال 90تا 96 خروجی قابل قبولی در زمینه مقالات isi و پترن داشته‌ایم.

نکومنش بیان کرد: طی این سال‌ها 50 فارغ التحصیل در دوره ارشد و 18 فارغ التحصیل در دوره دکتری از این پژوهشگاه داشتیم.

ایجاد شرکت‌های دانش بنیان برای رهایی از مشکلات موجود در صنعت 

وی در خصوص وضعیت کنونی پژوهشگاه گفت: پروژه های صنعتی خوبی در دانشگاه انجام شده است ولی چیزی که ما باید از صنعت دریافت کنیم قابل قبول نیست. در صنعت  مشکل اساسی داریم و برای رهایی از آن شرکت های دانش بنیان ایجاد شده است.

رئیس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران افزود: یکی از برنامه های ما برای سال 1404 ایجاد 20 شرکت زایشی در پژوهشگاه است که  می‌توان با پشت کار قوی و مناسب به این امر دست یافت.

نکومنش اضافه کرد: در تلاشیم با حرکتی جدی به سمت هدف که کسب جایگاه مناسب در زمینه پتروشیمی برویم و در این مهم نقش  اعضا هیئت علمی دانشگاه انکار نشدنی است.

پذیرش دانشجو بر مبنای پیشبرد طرح های‌ مصوب پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی 

وی در خصوص موانع بر سر راه این پژوهشگاه ادامه داد: قصد داریم با ارائه راهکارهایی مناسب از این موانع بر سر راه عبور کنیم و یکی از کارهای که صورت گرفته این است که پذیرش دانشجو را بر مبنای پیشبرد طرح های مصوب پژوهشگاه انجام دهیم.

2 میلیارد تومانف سهم پژوهشگاه از همکاری با صنعت 

 وی گفت: سهم پژوهشگاه از همکاری با بخش‌های صنعتی حدود 2 میلیارد تومان است به طوری که با توجه به توانمندی‌های این پژوهشگاه سهم قابل قبولی از همکاری با بخش‌های صنعتی نداریم.

نکومنش برای رهای از این چالش گفت: بررسی‌های انجام شده نشان داد که در وضعیت‌های رکود اقتصادی برخی از شرکت‌های دانش بنیان توانستند رشد کنند، بنابراین ما به دنبال تولید محصولات دانش بنیان حرکت کردیم.

نکومنش در ادامه به شعار سال اشاره کرد و افزود: باتوجه به دستور رهبری و شعار سال، توانسته ایم در این جهت حرکت و به دستاوردهای مطلوبی برسیم.

وی گفت: بر این اساس دستورالعمل‌هایی برای وزارتخانه‌های مختلف ارائه شد که تا سال 1404 بتوانیم به 5 دانشگاه و 5 پژوهشگاه برتر برسیم و در رده های خوب رنکینگ بین المللی قرار بگیریم  چرا که این کار می تواند باعث رشد و رونق علمی در کشور شود.

رئیس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران افزود: همچنین تفاهم نامه‌ایی را با کایوچو فرانسه برای احراز استانداردهای بین المللی امضا کردیم.

وی گفت: پژوهشگاه به عنوان تسهیل گر فرایند تجاری سازی محصولات شرکت های دانش بنیان در بازارهای جهانی عمل کرده و بر اساس این تفاهم نامه انجمن پلاستیک و کایوچو فرانسه به پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی برای احراز استانداردهای بین المللی در زمینه تولید قطعات خودرو کمک خواهد کرد.

نکومنش افزود:با این تفاهم نامه در نهایت امکان ورود 20 شرکت دانش بنیان زیرمجموعه پژوهشگاه پلیمر به بازارهای جهانی فراهم می شود.

رئیس پژوهشگاه پلیمر ایران گفت: در حال حاضر 6 شرکت در حال ارزیابی تولید برای ورود به وندور لیست شرکت پژو سیتروئن هستند که این روند ارتقا خواهد یافت.

نکومنش با اشاره به فعالیت 90 عضو هیئت علمی در این پژوهشگاه افزود: با توجه به توانمندی‌های پژوهشگاه پلیمر و چالش‌های ایجاد شده در زمینه ارتباط با صنعت، خواهان ایجاد فرآیند ارائه درجات فناوری(TRL)  در این پژوهشگاه هستیم.

نکومنش اظهار داشت: در جهت بین المللی سازی اقدامات خوبی صورت گرفته است؛ ما باید با صنایع خارجی و پژوهشی همکاری کنیم تا صنایع خارجی مجاب شوند که از توانمندی های ما استفاده کنند.

 رئیس پژوهشگاه پلیمر ایران در خصوص کاتالیست ها تصریح کرد: به عنوان مثال وزارت نفت کاتالیست PC است که ما پانزده سال روی آن کارکردایم و دانش فنی آن را با مشارکت شرکت های پژوهش فناوری پتروشیمی ثبت و به مرحله تولید صنعتی رسانده ایم.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار