مدیر کل منابع طبیعی استان مرکزی؛

سرعت تخریب منابع طبیعی بیشتر از جبران آن است

مدیر کل منابع طبیعی استان مرکزی گفت: سرعت تخریب منابع طبیعی بیشتر از جبران آن است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اراک با رویکرد سند ارتقاء فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی برگزار شدوکارشناسان اداره کل منابع طبیعی گزارشی جامع از اقدامات انجام شده در راستای تحقق این سند ارائه کردند.

یوسفی مدیر کل منابع طبیعی استان مرکزی در حاشیه این جلسه در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت:سرعت تخریب و صنعتی سازی از میزان تلاش‌هایی که برای جبران مخاطرات انجام میپذیرد پیشی گرفته و این به معنای سیر نزولی منابع طبیعی است که دراین راستا با آن مواجه هستیم و یکی از مهمترین ابزار‌ها برای کاهش تخریب منابع طبیعی، فرهنگ سازی است که باید بصورت هدفمند بکار برده شود.

یوسفی افزود: دراین راستا شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی سند ارتقاء فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی را به تصویب رسانده که رویکرد این سند آموزش و فرهنگ سازی است و در این سند وظایف ۴۸ دستگاه تدوین و تعریف شده است و از ابتدای دی ماه سال گذشته آغاز و تا کنون ۳۰ دستگاه کار خود را در این خصوص آغاز کرده اند.

وی اضافه کرد: اعتبارات مورد نیاز این سند در برنامه ششم توسعه با عنوان مدیریت سبز لحاظ شده است، اما بخش کثیری از الزامات این سند هزینه بر نبوده و دستگاه‌ها میتوانند در راستای این فرهنگ سازی قدم بردارند.

زارعی معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری اراک هم با اشاره به لزوم افزایش سرانه فضای سبز در شهر اراک، صنعتی شدن را یکی از معضلاتی دانست که حفاظت از بستر طبیعت را بسیار با مشکل مواجه کرده است.

انتهای پیام / ج

بررسی سند ارتقاء فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی استان مرکزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.