افزایش مصرف گاز طبیعی در استان فارس

رئیس اندازه گیری و توزیع شرکت گاز فارس از مصرف هشت میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی از ابتدای امسال در استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی زندی کشکولی رئیس اندازه گیری و توزیع شرکت گاز استان فارس گفت: مقایسه مصارف ثبت شده استان فارس نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش ۵۳۵ میلیون متر مکعبی مصرف و رشد شش و دو دهم درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه مصرف گاز طبیعی در استان در ماه‌های آبان و آذر حدود دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون متر مکعب بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۸۰ میلیون مترمکعب افزایش داشته است، افزود: این مصرف بیش از ۱۳ درصد رشد داشته است.

زند کشکولی، متوسط مصرف روزانه گاز طبیعی در استان را سه میلیون مترمکعب اعلام کرد و ادامه داد: عامل افزایش مصرف کلی در استان، سرد شدن هوا و افزایش مصرف خانگی در بخش گرمایش محیطی است.

وی اظهار کرد: طرح نصب کنتور‌های ارتقا یافته خانگی، بهبود مصرف سوخت هیتر‌های ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز طبیعی و عقد قرارداد و اجرای طرح‌های مدیریت کربن به منظور کاهش ضریب انتشار متان از جمله برنامه‌های در حال اجرا و پیگیری ازسوی شرکت گاز استان، است.

زند کشکولی با اشاره به اهمیت کاهش خطا‌های اندازه گیری در محاسبات گازها، تصریح کرد: افزایش دقت در اندازه گیری مصرف گاز طبیعی اهتمام به رعایت حقوق مصرف کنندگان و حفاظت ازمنابع ملی است.

رئیس اندازه گیری و توزیع شرکت گاز فارس افزود: در شهر شیراز حدود ۶۰۰ هزار مشترک گاز و در کل استان فارس بیش از یک میلیون و ۳۰۰ مشترک گاز از خدمات این اداره استفاده می‌کنند.
انتهای پیام/ر

افزایش بیش از ۵۳۵ میلیون متر مکعب مصرف گاز طبیعی در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار