وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

توسعه پایدار بر محور عدالت/دسترسی آزاد به اطلاعات، حق تمام شهروندان است

آخوندی گفت:باید توسعه پایدار را به مفهوم فراتر تعبیر کنیم که همان دسترسی آزاد به عدل بوده و تنها راه پاسداری از عدل، آزادی است.

دسترسی آزاد به اطلاعات حق تمام شهروندان استبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس آخوندی وزیر راه و شهر‌سازی در همایش صنعت روابط عمومی مسئولیت اجتماعی و توسعه پایدار اظهار کرد: وقتی از سه عنصر روابط عمومی، مسئولیت اجتماعی و توسعه پایدار صحبت می کنیم، به این معنا است که روابط عمومی، اصلی‌ترین ماموریت آن، دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات باشد.

وی درباره مسئولیت اجتماعی گفت: این مفهوم یک اقدام داوطلبانه نیست؛ بلکه یک مسئولیت اجتماعی است؛ به معنای دیگر یک باید است نه شاید؛ ضمن اینکه توسعه پایدار نیز به معنی فراگیری عدل و آزادی است.

وزیر راه و شهر‌سازی گفت: توسعه پایدار به آن مفهوم است که مسئولیت اجتماعی در آن محقق شود و تمام شهروندان دسترسی آزاد به اطلاعات داشته باشند.

وی تصریح کرد: در مسئولیت اجتماعی قرار است بگوییم که هیچ بنگاهی و هیچ فردی نمی تواند هزینه خود را به جامعه تحمیل کند؛ اما آیا یک بنگاه صنعتی نمی تواند به عنوان مثال هزینه پساب صنعتی را به جامعه تحمیل و رودخانه را آلوده کند، خیر؛ بنگاه باید خودش هزینه های این چنین را پرداخت کند.

وزیر راه و شهر‌سازی تاکید کرد: اصل مسئولیت اجتماعی یک شاخه‌ای از اخلاق عمومی است و در صورتیکه این اصل رعایت نشود، نتیجه آن ایجاد اختلال در نظم جامعه است.

آخوندی افزود: هرگونه اقدام خیرخواهانه‌ای که به نام توسعه شهرها صورت گیرد، اگر نتیجه آن منجر به ایجاد فاصله بین فقیر و غنی شود عادلانه نیست و این امر هیچ کمکی به انجام مسئولیت اجتماعی نمی‌کند.

به گفته وی؛  توسعه پایدار را نباید تنها به بحث حفظ محیط زیست محدود کنیم.

وی درباره اقدامات روابط عمومی ها و ارتباط آن با توسعه پایدار تاکید کرد: جامعه ای پایدار است که همه در آن دسترسی آزاد به فرصت های رشد داشته باشند؛ معتقدم باید توسعه پایدار را به مفهوم فراتر تعبیر کنیم که همان دسترسی آزاد به عدل بوده و تنها راه پاسداری از عدل، آزادی است.

انتهای پیام/

نباید توسعه پایدار را به حفظ محیط زیست محدود کرد

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار