عظیمی مطرح کرد؛

ذینفع نبودن نمایندگان بزرگترین مشکل کمیته انطباق

نماینده شورای شهرستان قرچک گفت:ذینفع نبودن نماینده شورای اسلامی استان در کمیته انطباق،مشکلات زیادی را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد عظیمی نماینده شورای شهرستان قرچک در چهارمین جلسه شورای استان تهران گفت: نحوه مکاتبات اعضای شورای اسلامی شهرها و روستاها با مسئولان ادارات و فرمانداری براساس آیین‌نامه شرح وظایف شوراهای اسلامی است که باید تمام مکاتبات شوراها تنها از طریق کانال رئیس شورا و با امضای ایشان باشد این در حالی است که از این منظر تفاوتی بین نماینده مردم در شورا و مجلس شورای اسلامی وجود ندارد. بنابراین لازم است که درباره این موضوع با فرمانداران شهرستان‌های استان مکاتبه شود.

 عظیمی تصریح کرد: در سنوات گذشته مشاهده شده است که اعضای کمیته‌های انطباق درباره متن مصوبات شوراها ورود می‌کنند و اصلاحاتی را انجام می‌دهند که این موضوع به نظر غیرقانونی می‌رسد.

وی دلیل غیرقانونی بودن این امر را اینطور بیان کرد: اعضا کمیته انطباق می‌توانند مصوبات شورای شهر را تایید یا رد کنند، موضوع دیگر این که اعضای کمیته انطباق درباره رد مصوبات شوراهای اسلامی شهر و روستا باید دلایل و مستندات خود را ذکر کند که متاسفانه این مهم اتفاق نمی‌افتد.

 عظیمی با اشاره به نماینده شورای استان در کمیته انطباق تاکید کرد: مصوبه‌ای که به تازگی اعمال شده است و به موجب آن نماینده شورای اسلامی استان در کمیته انطباق نباید ذینفع باشد، مشکلات زیادی را به دنبال خواهد داشت چرا که نماینده‌ای که از شهر دیگر در جلسه کمیته انطباق شرکت می‌کند. اطلاعی در خصوص مصوبات شورای شهر دیگر ندارد و نمی‌تواند از مصوبات دفاع کند.

وی افزود: به همین دلیل ممکن است کمیته، انطباق مد نظر را بدون در نظر گرفتن ضرورت تصویب برخی مصوبات که می‌تواند رافع برخی مشکلات و معضلات شهری باشد. نسبت به رد مصوبه اقدام کند.

 عظیمی پیشنهاد کرد: نماینده شورای استان باید از همان شهری باشد که مصوبات آن را در کمیته انطباق مطرح می‌کند.

وی با اشاره به دو ماه حق سنوات پرسنل شهرداری ها گفت: در حال حاضر دریافتی پرسنل شهرداری ها از محل سنوات قابل قیاس با دریافتی پرسنل سایر ادارات و ارگان‌ها نیست.

عظیمی در آخر پیشنهادی مبنی بر بازنگری و اصلاح چارت اداری شورای اسلامی شهرها داد.

 

فقدان سوله مدیریت بحران در قرچک

 به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد عظیمی نماینده شورای اسلامی شهرستان قرچک در جلسه علنی شورای استان تهران با اشاره به لرزه خیز بودن تهران گفت قرچک حتی یک سوله مدیریت بحران هم ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار