تحولی عظیمی در اشتغال زایی ماهشهری

سرپرست فرمانداری بندرماهشهر احداث 27 شرکت پتروشیمی در ماهشهر را عامل اشتغال برای بیش از یک هزار و 300 نفر دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  محسن بیرانوند، سرپرست فرمانداری بندرماهشهرگفت: در گام دوم منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر که در حال اجراست در فاصله سال های 1396 تا 1398 احداث 27 پتروشیمی جدید پیش بینی شده است.

وی اظهار کرد: در طرح جامع توسعه این منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی 70 طرح پتروشیمی درنظر گرفته شده، که در صورت رفع موانع اجرایی، تحولی عظیمی در اشتغال زایی در منطقه و خوزستان ایجاد خواهد شد.

بیرانوند افزود: اختصاص زمین هایی برای توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و رعایت الزامات زیست محیطی و رفع موانع اجرای طرح توسعه از دیگر موضوعات مطرح شده است که در این صورت 70 طرح پتروشیمی با توجه به آمادگی سرمایه گذاران اجرایی خواهد شد و به دنبال آن تحول عظیمی در منطقه در جهت افزایش اشتغال ایجاد می شود.

سرپرست فرمانداری بندرماهشهر ادامه داد: با توجه به تاکید استاندار خوزستان بر لزوم بکارگیری نیروهای بومی در فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر، تفاهم نامه ای بین سازمان فنی و حرفه ای و سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در حال تدوین است که به زودی منعقد خواهد شد.

وی گفت:طبق این تفاهنمامه مقرر شده تخصص های مورد نیاز صنایع پتروشیمی به نیروهای بومی آموزش داده شود که با بالابردن سطح مهارتی آن ها زمینه بکارگیری نیروهای بومی در فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی فراهم شود.

انتهای پیام/م

توسعه اشتغال در ماهشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۰۶ بهمن ۱۳۹۶
از مسئولان خواهشمندم معلولان بومی را در اولویت استخدامی قرار دهند. لطفاً به معلولین توجه کنید. ورسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
بومی بیکار
۲۰:۲۷ ۰۳ بهمن ۱۳۹۶
اگر استخدامی ها در پتروشیمی های جدید بدون پارتی بازی و استخدامی های خانوادگی باشد خوب است. اما اگر برای استخدام مانند گذشته از شهرستانها نیرو سرازیر شود و حق مردم شهرستان بندر امام و ماهشهر را بخورند هیچ سود و فایده ای برای منطقه نخواهد داشت. آیا درست است وقتی مسئولی رامهرمزی باشد از رامهرمز نیرو بیاورد(برای مثال) ؟ و یا اگر ایلامی باشد نیروی کار از ایلام بیاورد.