لاوروف: آمریکا و متحدانش در حل مسالمت آمیز بحران سوریه مانع تراشی می‌کنند

وزیر خارجه روسیه، آمریکا و متحدان این کشور را به مانع تراشی در حل مسالمت آمیز بحران در سوریه متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه، آمریکا و متحدین این کشور را به مانع تراشی در حل مسالمت آمیز بحران سوریه و تلاش برای سرنگون کردن بشار اسد، رئیس جمهور این کشور متهم کرد.

سرگئی لاوروف در کنفرانس خبری گفت: آمریکا تلاش می‌کند ساختار قدرت جایگزینی را در بخش مهمی از خاک سوریه ایجاد کند.

او تاکید کرد به این منظور، واشنگتن در حال ارسال سلاح‌های پیشرفته به شبه نظامیان کُرد در سوریه است و اعلام کرده کهجبهه امنیتی جدیدی در طول مرز سوریه با ترکیه و عراق ایجاد خواهد کرد.

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: ''واشنگتن فعالانه تمایلات جدایی طلبانه را در میان کُرد‌ها تشویق می‌کند. ''

لاوروف اعلام کرد غرب در تلاش است در برخی از اوقات «فضای مفتضحی» را در اطراف این دو منطقه که ارتش سوریه در جنگ با جبهه النصره موفقیت‌هایی را به دست آورده است، ایجاد کند.

او افزود این موضوع ثابت می‌کند که یکبار دیگر نقشه‌ای توسط آمریکا و ائتلاف به رهبری این کشور برای نجات جبهه النصره برنامه‌ریزی شده است تا عناصر این گروه را به منظور تغییر نظام در سوریه نجات دهد.

وزیر امور خارجه روسیه خاطر نشان کرد: ''این موضوع برای ما کاملا غیرقابل قبول است و ما در مقابل چنین تلاش‌هایی به شدت مقاومت خواهیم کرد. ''

وزیر امور خارجه روسیه همچنین بر ضرورت پایان یافتن محاصره زمینی، دریایی و هوایی یمن و از سرگیری انتقال کمک‌های بشردوستانه برای مردم یمن تاکید کرد.  

انتهای پیام/

 

اظهارات وزیر خارجه روسیه درباره کارشکنی آمریکا در سوریه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار