رییس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد؛

لزوم اختصاص حقآبه به تالاب شادگان و عرصه های بیابانی جنوب شرق اهواز

رییس سازمان حفاظت محیط زیست بر لزوم اختصاص حقآبه تالاب شادگان و عرصه های بیابانی جنوب شرق اهواز تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عیسی کلانتری، رییس سازمان حفاظت محیط زیست هنگام ورود به خوزستان در فرودگاه بین المللی اهواز با اشاره به اینکه اختصاص حقآبه تالاب شادگان و عرصه های بیابانی جنوب شرق اهواز الزامی است، اظهار داشت: شبکه آبرسانی برای کانون های گرد و غبار جنوب شرق اهواز ایجاد شده، اما وزارت نیرو اعلام کرده که فعلا نمی تواند حق آبه محیط زیست را پرداخت نماید.

وی با بیان اینکه لازم است برای بهبود شرایط عرصه های بیابانی، حقآبه محیط زیست را دریافت نماییم افزود: در نقاطی که امکان کاشت نهال و بوته وجود دارد باید این امر انجام شود.

کلانتری اذعان داشت: دستگاه های اجرایی مانند سازمان جنگل ها و مراتع و سازمان جهاد کشاورزی مشغول برای مهار کانون های داخلی گرد و غبار فعال هستند و تقریبا صد درصد اعتبار نقاط مصوب شده از سوی سازمان برنامه و بودجه تخصیص یافته، اما بطور کامل از سوی خزانه پرداخت نشده است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست بر تامین حقآبه های زیست محیطی تاکید و تصریح کرد: هرچه این عرصه ها خشک تر باشد میزان گرد و غبار بلند شده از آن ها نیز بیش تر می شود.

وی به انجام مذاکرات ایران با سفیر سوریه درخصوص لزوم مهار کانون های خارجی گرد و غبار، اشاره کرد و افزود: امیدواریم شاهد اقدامات موثری در سوریه و عراق نیز باشیم.

عیسی کلانتری برچیده شده حکومت داعش را زمینه ای برای تسریع در مهار کانون های خارجی دانست و بر مهار سیع تر گرد و غبارهای برخاسته از کانون های کشور عراق تاکید کرد.

این مقام مسئول منشا بیش تر توفان های گرد و غبار خوزستان در فصل زمستان را داخلی عنوان کرد و اظهار داشت: اما در چند روز گذشته شاهد گرد و غبار با منشا خارجی نیز بودیم.

کلانتری درخصوص خبر حذف بودجه 150 میلیون دلاری برای مهار کانون های گرد و غبار اذعان کرد: مبلغ 150 میلیون دلار از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شده و اینطور نیست که این بودجه توسط کمیسیون تلفیق مجلس حذف شده باشد.

انتهای پیام/گ

اختصاص حقآبه به تالاب شادگان و عرصه های بیابانی جنوب شرق اهواز الزامیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.