رسوایی سوء استفاده جنسی در فدراسیون ژیمناستیک آمریکا

فدراسیون ژیمناستیک آمریکا از استعفای چندین مقام عالی رتبه این فدراسیون در پی رسوایی سوء استفاده جنسی پزشک سابق تیم ملی ژیمناستیک آمریکا خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه از شیکاگو، فدراسیون ژیمناستیک آمریکا روز دوشنبه از استعفای چندین مقام عالی‌رتبه این فدراسیون در پی رسوایی سوء استفاده جنسی «لری ناسار» پزشک سابق تیم ملی ژیمناستیک آمریکا از حدود صد زن و دختر ورزشکار آمریکایی از جمله برخی چهره‌های مشهور خبرداد.

بر این اساس، پل پاریلا رئیس شورای اداری فدراسیون ژیمناستیک آمریکا، جی بیندر معاون این شورا و بیتسی کیلی خزانه‌دار از سمت خود استعفا کردند.

­کری پری که در ماه نوامبر به سمت رئیس فدراسیون ژیمناستیک آمریکا منصوب شد؛ در این مورد گفت: "ما از تصمیم آن‌ها استقبال می‌کنیم. به عقیده ما این رویکرد موجب خواهد شد ما به گونه کارآمدتری در این نهاد تغییرات ایجاد کنیم.

لری ناسار هفته گذشته در دادگاه لانسینگ در شمال آمریکا، در دادرسی برای تعیین حکمش، به شهادت نزدیک به ۹۰ زن ژیمناست مشهور یا قربانی ناشناس گوش فرا داد. وی با احتمال حکم حبس ابد مواجه است. محاکمه ناسار دوشنبه آینده از سر گرفته می‌شود.

وی هم‌اکنون نیز به دلیل کشف تصاویر غیراخلاقی کودکان از رایانه شخصی‌اش در حبس به سر می‌برد و حدود صد زن و دختر ورزشکار آمریکایی نیز از او به دلیل آزار جنسی خود شکایت کرده‌اند.

هفته گذشته در ادامه روند رسیدگی به پروندهپزشک سابق تیم ملی ژیمناستیک آمریکا، چهار دختر آمریکایی برنده مدال المپیک نیز با حضور در دادگاه شهادت دادند که از سوی او مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/

فساد اخلاقی پزشک سابق تیم ملی ژیمناستیک آمریکا

برچسب ها: آمریکا ، فساد اخلاقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار