آتش نشانان کاشانی مقابله با حوادث را مانور دادند

مانور سراسری اطفاء حریق و امداد و نجات آتش نشانان کاشانی به مناسبت گرامیداشت یاد شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو برگزار شد.

معاونت عملیات آموزش و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ايمني شهرداري کاشان، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: این مانورمشترک بین سازمان‌های امدادی و خدماتی شهرستان که می توانند در حوادث بزرگ حضور داشته باشند در ساختمان های با ارتفاع بلند شهرک خاتم الانبیاء (ص) کاشان برگزارشد.

محمد توکلی، افزود این مانور با هدف کسب آمادگی‌های لازم، تمرین جدی در جهت مقابله با حوادث، هماهنگی بیشتردستگاه‌های امدادی و خدماتی در امر امدادرسانی ، ارزیابی و بررسی تجهیزات ساختمان‌های بلندمرتبه و همچنین مشخص شدن نقاط ضعف و قوت احتمالی در مواجهه با اینگونه حوادث ، تشخیص و رفع کمبود ها  مخصوصا در بخش تجهیزات در یکی از بلوک های شهرک خاتم الانبیاء کاشان (مسکن مهر) اجراد.

وی با اشاره به اجرای مانور در  دوبخش اطفاء حریق طبقات  ساختمان چهار طبقه و امداد نجات  ساکنین در محل  جهت انجام عملیات  افزود: تعداد ۸ دستگاه خودروی اطفاء حریق و امداد و نجات سبک وسنگین و 35 نیروی عملیاتی از ایستگاه های شماره2، 4و5 از سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان در این مانور شرکت داشتند .

به‌گفته‌وی، با توجه به وجود برخی ساختمان‌های ناایمن در کاشان، اهمیت بحث ضوابط ایمن سازی شهری، معماری و سازه‌های ساختمانی، نقش راه پله‌های اضطراری،  فواصل بین ساختمان های چند طبقه ، رعایت  محوطه سازی مناسب جهت دسترسی مناسب خودروهای امدادی، تاسیسات برقی و مکانیکی، سیستم‌های اعلام و اطفاء حریق از جمله نقاط پر اهمیت در ساخت ساختمانهای چند طبقه است.

معاونت عملیات آموزش و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ايمني شهرداري کاشان، برگزاری این مانور تحت نظارت مدیران و روسای امدادی این شهرستان رایادآورشد و گفت: تمامی موارد حائز اهمیت، کمبود و ضعف ها  در این مانور جهت بررسی، ارزیابی و تحلیل بیشتر ثبت‌شد .

توکلی، اظهارداشت:مانور سراسری اطفاء حریق و امداد و نجات آتش نشانان کاشانی با مشارکت مرکز مدیریت و کنترل بحران  فرمانداری شهرستان کاشان ،فرماندهی انتظامی و پلیس راهور ،سازمان جمعیت هلال احمر،مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی اورژانس ،ادارات برق ، گاز و شرکت آب و فاضلاب ،معاونت خدمات شهری ، اداره بحران و پدافند غیرعامل و سازمان اتوبوسرانی شهرداری کاشان برگزار شد.

 

انتهای پیام/م

 

مانور سراسری اطفاء حریق و امداد و نجات آتش نشانان کاشانی

برچسب ها: آتش نشانی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.