با موافقت مدیر عامل شرکت مناطق نفت خیز جنوب؛

اهدا 18 هکتار زمین به شهرستان کارون برای احداث اماکن ورزشی

فرماندار شهرستان کارون از اهدا 18 هکتار زمین به این شهرستان به منظور احداث اماکن ورزشی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، معصومه خنیفری، فرماندار شهرستان کارون با اشاره به نیاز این شهرستان به زمین برای ساخت استادیوم ورزشی، سالن ورزشی بانوان و مجموعه فرهنگی ورزشی و استخر بیان کرد: رایزنی های گسترده ای با شرکت نفت صورت گرفت و با موافقت مدیر عامل شرکت مناطق نفت خیز جنوب ١٨ هکتار زمین برای احداث اماکن ورزشی به شهرستان کارون واگذار شد.

وی به اختصاص 50 میلیارد و 900 میلیون ریال برای احداث و تجهیز اماکن ورزشی در شهرستان کارون اشاره کرد و افزود: برای احداث مجموعه ورزشی کارون 21 میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده که از این میزان 11 میلیارد ریال از محل تملک دارایی شهرستان و مابقی آن از محل ارزش افزوده اداره کل ورزش و جوانان استان تامین شده است.

خنیفری در ادامه اظهار داشت: برای احداث سالن ورزشی بانوان 8 میلیارد و 800 میلیون ریال، برای احداث سالن ورزشی چند منظوره در روستای قلعه چنعان 9 میلیارد ریال، برای احداث استخر در شهرستان کارون 6 میلیارد و 600 میلیون ریال و برای تعمیر و تجهیز اماکن ورزشی این شهرستان 5 میلیارد و 500 میلیون ریال اختصاص داده شده است.

فرماندار شهرستان کارون افزود: مکان احداث سالن ورزشی بانوان در این شهرستان هنوز به طور مشخص جانمایی نشده است.

وی به نبود فضای ورزشی در شهرستان کارون اشاره و تصریح کرد: سرانه امکانات ورزشی برای بانوان این شهرستان در حال حاضر صفر است و هیچ امکاناتی حتی در حد یک زمین چمن هم ندارند.

معصومه خنیفری با بیان اینکه شهرستان کارون کمبودهای ورزشی زیادی دارد افزود: اما دارای 20 هیات ورزشی فعال، 150 تیم فوتبال محلات، قهرمانان ورزشی در سطح استانی، آسیایی و کشوری است و در اغلب تیم ها و رشته های ورزشی اهواز ورزشکار دارد.

این مقام مسئول اذعان داشت: در رشته های رزمی مانند کیوکوشین کاراته و بوکس قهرمانان آسیایی و بین المللی داریم و تیم کیوکوشین دختران کارون موفق شده مقام دوم کشوری را کسب نماید.

خنیفری با اشاره به اینکه ورزشکاران کارونی اغلب در منازل خود تمرین می کنند و جایی برای تمرین ندارند اظهار کرد: با احداث مجموعه های ورزشی ذکر شده قطعا حرکت بزرگی در حوزه ورزشی این شهرستان صورت می گیرد که این اتفاق با همکاری نمایندگان اهواز و کارون، استاندار و شرکت نفت به نتیجه رسیده است.

انتهای پیام/گ

18 هکتار زمین به شهرستان کارون برای احداث اماکن ورزشی اهدا شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.