رئیس اتاق بازرگانی ایران مطرح کرد:

سهم ناچیز ایران از تجارت غذای حلال در دنیا

شافعی گفت: در حالی که تجارت غذای حلال در دنیا رو به گسترش است، اما ایران از این تجارت سهم بالایی ندارد .

سهم ایران از تجارت غذای حلال ناچیز استبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامحسین شافعی امروز در نشست صبحانه کاری اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: مهمترین سرمایه هر کشوری سرمایه نیروی انسانی آن کشور است و شاید تاثیرگذارترین موضوع مهم بر مسایل انسانی مساله بهداشت، درمان و تغذیه باشد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران به اقدامات وزارت بهداشت و توجه به طبقات فرو دست جامعه تشکر کرد و گفت: بخش خصوصی و بخش مردمی، به خصوص فعالان اقتصادی در طول سال‌های گذشته براساس مسئولیت‌ اجتماعی در بخش درمان کارهای قابل توجهی انجام داده‌اند و نمونه آن تشکیل موسسات نیکوکاری است که در جهت بهره‌وری بیشتر، نیازمند تعامل بین بخش خصوصی و وزارت بهداشت است.

شافعی تصریح کرد: همچنین در بخش غذا و صنایع غذایی به دلیل موقعیت های قابل توجه کشورمان از پتانسیل خوبی برای فعالیت های برون مرزی برخوردار هستیم .

وی در خصوص بخش گردشگری سلامت بیان کرد: در بخش پزشکی در حال به دست آوردن نقاط مطلوب هستیم و کشورهای اطراف ایران هم نیازمند استفاده از این ظرفیت کشورمان هستند، بنابراین لازم است که این بخش با همکاری وزارت بهداشت و بخش خصوصی توسعه یابد.

شافعی به تجارت غذای حلال اشاره کرد و گفت: در حالیکه این تجارت در دنیا رو به گسترش است اما ایران از این تجارت  سهم بالایی ندارد و امیدواریم با تعامل بین بخش خصوصی و وزارت بهداشت این بخش هم فعال تر شود.

انتهای پیام/

تجارت غذای حلال نیازمند تعامل بخش خصوصی و وزارت بهداشت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار