فرماندار خاتم:

هم مرز بودن مراتع با مرز استانهای همجوار عمده ترین مشکل دامداران خاتم

 فرماندار خاتم گفت:حفاطت از منابع طبیعی خاتم نیازمند توجه ویژه مسئولان عالی استان های همجوار و کشوری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ فرجام فاضلیفرماندار خاتم در دیدار با مدیر کل منابع طبیعی استان گفت: حفاطت از منابع طبیعی تاکنون ازسوی مردم این شهرستان بخصوص در روستاها به خوبی انجام شده و مردم به عبارتی دین خود را به منابع طبیعی و محیط زیست به خوبی ادا کرده اند.

 فاضلی عمده ترین مشکل این شهرستان را بحث هم مرز بودن مراتع با مرز استانهای همجوار و مشکلاتی که در فصل چرا برای دامداران بوجود می آید عنوان کرد.

وی خواستار رفع این مشکل از طرف مسئولان عالی استان های همجوار و کشوری شد و آن را یک اولویت مهم دانست.

محمدرضا آخوندی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری یزد با بیان اینکه تهیه یک نقشه پایه از منابع طبیعی خاتم، مهم و ضروری است گفت: اجرای طرح کاداستر در این شهرستان سبب شفافیت در نقشه اراضی ملی خواهد شد.

آخوندی افزود: شهرستان خاتم از جمله منابع جنگلی است و به دلیل وجود طبیعت بکر و جنگل در استان یزد از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی گفت : به دلیل این جایگاه، 2 طرح ملی از جمله طرح ترسیب کربن و طرح ملی صیانت در این شهرستان در حال اجرا است.

 فاضلی گفت: اداره منابع طبیعی این شهرستان با وجود این جایگاه ویژه از کمبود امکانات و نیروی انسانی رنج می برد و امید داریم تا بتوانیم در این امر به این شهرستان کمک بیشتری بکنیم.

آخوندی همچنین در ادامه از واگذاری یک دستگاه خودرو عملیاتی به این شهرستان جهت عملیات ها در مناطق جنگلی خبر داد.

این مسئول همچنین خواستار واگذاری بخشی از اعتبارات این شهرستان به اجرای طرح کاداستر شد و تصریح کرد: با توجه به ضرورت اجرای این طرح امید داریم تا بخشی از این اعتبار در شهرستان و منابع طبیعی کل تامین شود.

بیش از 11 هزار هکتار از مناطق جنگلی خاتم منطقه حفاظت شده  باغ شادی است که از 57 گونه گیاهی تشکیل شده که 14 گونه آن ارزش حفاظتی دارد.

هرات مرکز شهرستان خاتم در فاصله 240 کیلومتری شهر یزد واقع شده است.

انتهای پیام/ ی

حفاطت از منابع طبیعی  یک اولویت مهم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار