مایه کوبی بیش از ۱۲۴ هزار راس دام در مهاباد علیه بیماری تب برفکی

بالغ بر ۱۲۴ هزار راس دام سبک و سنگین در شهرستان مهاباد علیه بیماری تب برفکی ایمن سازی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ حسن پور رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد گفت: به منظور پیشگیری و کنترل بیماری تب برفکی شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد ۱۲۴ هزارو ۱۴۳ راس دام سبک و سنگین علیه بیماری تب برفکی در شهرستان مهاباد ایمن سازی شدند.
وی گفت:این تعداد دام  شامل ۳۹ هزار ۱۹۲ راس دام سنگین و تعداد ۸۴ هزار و ۹۵۱ راس دام سبک است که با استفاده از توان بخش خصوصی و دولتی بر علیه بیماری تب برفکی مایه کوبی و ایمن سازی شدند.
وی از دامداران و روستاییان خواست از هرگونه تردد غیرمجاز دام خوداری کرده و در صورت لزوم با دریافت گواهی حمل بهداشتی قرنطینه‌ای اقدام به جابجایی دام کنند.
حسن پور با اعلام اینکه بیماری تب‌برفکی یک بیماری شدیدا واگیردار و ویروسی است که تمام دام‌های اهلی و زوج سم را درگیر می‌کند، و در صورت بروز می‌تواند خسارات و تلفات شدیدی را به جمعیت دامی کشور وارد کند گفت: در صورت عدم پیشگیری به موقع بیماری با توجه به زمین‌گیر شدن دام، طولانی‌بودن روند درمان و برگشت دیرهنگام دام به حالت طبیعی از نظراقتصادی، هزینه‌های گزافی را به دامداران و منابع مالی تحمیل می‌کند.
انتهای پیام/ح


ایمن سازی دام های مهاباد برعلیه بیماری تب برفکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.