نقوی‌حسینی در صحن علنی:

بودجه بنیه دفاعی از میزان قانونی آن کمتر است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: دولت باید 5 درصد اعتبارات عمومی به بنیه دفاعی اختصاص می‌داد که تنها 1.5 درصد در نظر گرفته است.

بودجه بنیه دفاعی از میزان قانونی کمتر است/حوزه دیپلماسی در بحث تأمین بودجه دارای مشکلاتی استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در صحن علنی امروز(سه‌شنبه، 3 بهمن ماه) در گزارش خود نسبت به بودجه 8 ماهه سال 96 گفت: ‌بر اساس برنامه ششم باید 5 درصد اعتبارات عمومی به بنیه دفاعی اختصاص پیدا کند که تاکنون در بودجه سال 97 تنها 1.5 درصد برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: البته این میزان را هم به صندوق توسعه متصل کرده‌اند که دسترسی به‌ آن سخت است.

نقوی‌حسینی با اشاره به حقوق و مزایای نیروهای لشکری و کشوری اظهار کرد: این افراد در مأموریت‌های خود در مرزها و تأمین امنیت کشور در شرایط سختی کار می‌کنند، هیچ نیروی لشکری نباید دغدغه معیشت داشته باشد و براساس قانون باید 10 درصد مازاد بر سایر کارکنان بهره‌مند باشد که در بودجه این رقم برای حوزه دفاعی قرار داده نشده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه در دنیا کشورها متناسب با تهدیدات بودجه دفاعی خود را در نظر می‌گیرند، افزود: ما در بودجه امسال این موضوع را ندیده‌ایم حتی در حوزه دیپلماسی هم که مانند دفاعی مهم است مشکلات زیادی در بحث بودجه دارد.

وی تصریح کرد: سفارتخانه‌ها در بحث عمران از مشکلات پشتیبانی برخوردار هستند.

نقوی‌حسینی گفت: همچنین در حوزه هسته‌ای هم با مشکلات جدی روبرو هستیم و ما برای دولت تکلیف کردیم که 20 هزار مگابایت برق هسته‌ای را تأمین کند که باید برای سایت‌های دیگر هم سرمایه گذاری شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار