مراغه دومین قطب تولید فرش ابریشم در كشور

تولید کننده فرش ابریشمی درمراغه گفت : فرش ابریشم تولید شده در مراغه با نام شهرهای دیگر در بازارهای جهانی عرضه می شود واین موضوع بیشتر سود حاصل از تولید را نصیب دلالان كرده است .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حكیمی تولید کننده فرش ابریشمی در مراغه گفت: مراغه دومین قطب تولید فرش ابریشم در كشور است و سرانگشتان 14 هزار هنرمند فرش باف مراغه ای در سال حدود 54 هزار متر مربع فرش ابریشمی می بافند.

حكمتی گفت : در سالهای اخیر با ایجاد ده ها كارگاه تولید فرش ابریشم در روستاها و شهر مراغه برای 300 تا 350 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد كرده ام.

وی افزود : دراین كارگاهها قالی بافان به صورت غیر متمركز و در گروههای 3 تا 40 نفری به فرش بافی مشغول هستند.

این کارآفرین مراغه ای خاطرنشان کرد: با فعالیت این تعداد قالی باف هرسال 450 تا 500 متر مربع فرش ابریشم مرغوب تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می شود.

وی اضافه كرد : نقشه فرش هایی كه در این كارگاهها تولید می شود 100 درصد جدید است و فرشهای بافته شده مواد اولیه مرغوب و طبیعی دارند.

حكیمی نبود بازار مناسب فرش در داخل و ضعف صادرات و بازار یابی را از مشكلات این هنر صنعت در مراغه بیان كرد و افزود : تولید كنندگان فرش در این شهرستان توانایی صادرات مستقیم تولیدات خود را ندارند .

انتهای پیام/ش

ایجاد ده ها كارگاه تولید فرش ابریشم در شهرستان  مراغه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.