ادامه تظاهرات مردم هائیتی در اعتراض به توهین‌های ترامپ+ تصاویر

حدود ۲۰۰۰ نفر از مردم هائیتی در اعتراض به اظهارات زشت دونالد ترامپ علیه کشورشان، تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، حدود دو هزار نفر از مردم هائیتی روز گذشته (دوشنبه) در اعتراض به اظهارات نژادپرستانه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به خیابانهای «پورتو پرنس»، پایتخت هائیتی آمدند.

به گفته رسانه‌های آمریکایی، ترامپ پیشتر در یک نشست با قانونگذاران، کشورهای آفریقایی و هائیتی را به «چاه مستراح» تشبیه کرد و گفت: «چرا افرادی باید از کشورهایی که مثل چاه مستراح هستند به آمریکا بیایند؟»

این در حالی است که رئیس جمهور آمریکا یپشتر انکار کرد که از چنین اظهاراتی علیه کشورهای آفریقایی و هائیتی استفاده کرده است.

اظهارات رئیس جمهور آمریکا باعث ایجاد خشم در سراسر جهان شد؛ به گونه ای که معترضان به اظهارات زشت و رکیک ترامپ حتی در آمریکا هم علیه او تظاهرات کردند. این بار هم مردم هائیتی برای نخستین بار در یک اعتراض رسمی به خیابانها آمدند.

تظاهرات مردم هائیتی در اعتراض به توهین‌های ترامپ+ تصاویر

تظاهرات مردم هائیتی در اعتراض به توهین‌های ترامپ+ تصاویر

یکی از معترضان با در دست داشتن پرچم هائیتی گفت: ترامپ یک نژادپرست پست است. او یک نژاد پرست بدون عقل است. ما از مردم آمریکا رنجیده نشده ایم. آنها خودشان هم از رفتار ترامپ در کاخ سفید ناراضی هستند.

تظاهرکنندگان تصاویری از ترامپ که نوشته هایی علیه او روی آنها نوشته شده بود، در دست داشتند. بخشی از جمعیت تظاهرکنندگان هم گروه های مخالف رئیس جمهور هائیتی بودند که از او به دلیل محکوم نکردن اظهارات نژادپرستانه ترامپ، انتقاد کردند.گزارشها حاکی از آن است که فقط دولت هائیتی و همچنین سفیر هائیتی در واشنگتن اظهارات ترامپ را محکوم کرده اند.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل هم پیشتر اظهارات توهین آمیز ترامپ درباره هائیتی و کشورهای آفریقایی را تکان دهنده و شرم آور خواند و آن را محکوم کرد.

حدود یک هفته پیش نیز چند صد تظاهرکننده اهل هائیتی در اعتراض به اظهارات زشت ترامپ علیه مهاجران کشورهای آفریقایی، نزدیک عمارت اعیانی او در فلوریدا تظاهرات کردند.


انتهای پیام/

تظاهرات مردم هائیتی علیه ترامپ+ تصاویر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار