چشم انتظاری خوزستانی ها برای رشد نهال ها و کاهش ریزگردها

وزیر جهاد کشاورزی، گفت: امید است نهال های کاشته شده تا 3 سال آینده در بحث بادشکن، جلوگیری از فرسایش خاک و بلند شدن ریزگردها تاثیر بسزایی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی، نسبت به وضعیت و کارآیی نهال‌های غرس شده در فروردین و اسفندماه سال گذشته ابراز امیدواری کرد و گفت: امید است با استقرار کامل نهال ها، شاهد آثار حیاتی آن‌ها در بحث بادشکن، جلوگیری از فرسایش خاک و بلند شدن ریزگردها باشیم.

وی افزود: خوشبختانه رشد نهال‌های کاشته شده در عرصه‌های فوق بحرانی جنوب شرق اهواز، سازگاری طبیعت با آنچه کارشناسان و متخصصان پیش بینی کرده بودند همراهی دارد.

حجتی اظهار داشت: در زمینه مبارزه با پدیده گرد و خاک، در ارتباط یکی از کارهای انجام شده بحث احداث کانال آبرسان به عرصه‌های فوق بحرانی بود که با یک حرکت جهادی از سوی همه دستگاه‌ها انجام شد و امید است فردا یا پس فردا آب را در تالاب منصوره داشته باشیم.


وی ادامه داد: حجم عملیات با توجه به طول 47 کیلومتری مسیر بسیار زیاد است و احداث این کانال علی رغم زمان کم و وجود موانع مختلفی مانند خط راه‌آهن، لوله‌های نفت و گاز و آب، یک شاهکار مهندسی است.


وزیر جهاد کشاورزی ، عنوان کرد: امید است مردم آرام آرام و به مرور زمان در یک دوره میان مدت آثار مثبت حرکت‌های خیلی خوب و وسیعی که در این عرصه در جنوب شرق اهواز انجام گرفته است، را شاهد باشند.

وی بیان کرد: با این زیرساختی که انجام شده است و حضور نیروهای مردمی و بسیجی، اقدامات انجام گرفته در بحث تامین نهال مورد نیاز و تخصیص منابع لازم افق روشنی در مقابل ما قرار می‌دهد تا کار نهال کاری و مرطوب سازی اراضی فوق بحرانی منطقه جنوب شرق اهواز را امسال به اتمام برسانیم.


انتهای پیام/و


وعده وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر اتمام پدیده ریزگردها تا پایان امسال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.