مدیرکل استاندارد فارس خبر داد؛

تعلیق ۱۱ پروانه استاندارد محصولات شن و ماسه در فارس

۱۱ پروانه استاندارد شن و ماسه بدلیل مغایرت کیفیت محصولات تولیدی در سطح استان فارس با استاندارد مربوطه تعلیق می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مرتضی رهنما مدیرکل استاندارد فارس با اشاره به تعلیق ۱۱ پروانه در زمینه شن و ماسه و محصولات مصالح ساختمانی بویژه سنگدانه گفت: بدلیل تاثیر مستقیم در استحکام و ایمنی، ساختمان‌ها مشمول استاندارد اجباری هستند.

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مرتبط و تصمیمات شورای فنی استانداری اقدامات اساسی در زمینه استاندارد سازی محصولات ساختمانی در استان فارس انجام شده، افزود: در ۳ سال گذشته تعداد پروانه‌های کاربرد علامت استاندارد در زمینه مصالح ساختمانی به ۲ برابر افزایش یافته است.

رهنما محصولات تولیدی دارای علامت استاندارد فارس را شن و ماسه، فوم پلی استایرن و بتن آماده دانست و تصریح کرد: برای دریافت پروانه استاندارد یک واحد تولیدی باید آ‍زمایشگاه، یک خط تولید مناسب، مسئول کنترل کیفیت تایید صلاحیت شده و مجوزه‌های قانونی باشد.

مدیر کل استاندارد فارس ادامه داد: واحد‌های تولیدی که موفق به دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد شده اند دائم مورد بازرسی و نظارت کارشناسان استاندارد قرار گرفته و از محصولات تولیدی آن‌ها به صورت تصادفی نمونه برداری و آزمون‌های لازم بر روی آن‌ها انجام ودر صورتی که نتایج آزمون مردود و مغایر با استاندارد باشد تذکر لازم به واحد تولیدی در مورد بسته در جه انحراف را داده و پروانه استاندارد تعلیق می‌شود.

وی در مورد تعلیق ۱۱ پروانه استاندارد شن و ماسه بدلیل مغایرت کیفیت محصولات تولیدی در سطح استان فارس اضافه کرد: واحد‌های تولیدی مذکور موظند اقدامات اساسی را برای رفع نقص و تعلیق پروانه محصولات تولیدی خود انجام و نتیجه رفع تعلیق را به اداره کل استاندارد اعلام کنند.

مدیر کل استاندارد با اشاره به اینکه ارسال لیست واحد‌های تولیدی مصالح ساختمانی دارای علامت استاندارد به صورت ماهیانه به دفتر سازمان نظام مهندسی، راه و شهر سازی، دفتر فنی استانداری، شهرداری و سایر دستگاه‌ها و سازمان‌های مربوط در امر ساخت و ساز اظهار کرد: لیست این تولید کنندگان با آدرس دقیق روی سامانه اداره کل استاندارد فارس به نشانی www.farsstandard.ir قرار گرفته است.
انتهای پیام /ت

تعلیق پروانه شن و ماسه در فارس

برچسب ها: استاندارد ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار