برگزاری نخستین جشنواره مد و لباس بومی و محلی در اردبیل

نخستین جشنواره مد و لباس با رویکرد بومی و محلی اسفندماه امسال در استان اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سیدناصر اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل اظهار داشت: همزمان با سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در دستور کار فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل است که در این زمینه پخش و اجرای فیلم‌های برگزیده جشنواره فجر به مدت 10 روز از 12 بهمن ماه تا 22 بهمن ماه یکی از شاخص‌های این برنامه‌هاست که در این ایان تعداد 14 فیلم برگزیده بر روی پرده می‌رود.

وی از برگزاری نخستین جشنواره مد و لباس در اسفندماه سالجاری در استان اردبیل خبر داد و گفت: جشنواره مد و لباس با رویکرد ملی و بومی محلی برگزار می‌شود و سعی خواهیم کرد با فخر و شرف، لباس بومی و محلی عشایر خودمان را در معرض دید علاقمندان و مخاطبان قرار دهیم که در این زمینه تمهیدات لازم انجام شده است.

اسحاقی نقش رسانه‌ها را در اطلاع‌رسانی عملکرد دولت به مردم نیز بسیار مهم دانست و تصریح کرد: تلاشگران رسانه‌ها به عنوان سربازان تنویر افکار عمومی هستند که این اقشار کریمانه فعالیتها و تلاشهای خادمان مردم را منعکس می‌کنند و این جای تشکر و قدردانی دارد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل با تاکید بر اینکه مردم حق دارند از برنامه‌های دولت مطلع شوند و این موضوع در ایام مناسبتی بیش از سایر روزها اهمیت پیدا می‌کند، گفت: برگزاری همزمان رویداد سینمایی کشور در اردبیل، نمایش آثار جدید سینماگران کشور زمینه آشنایی مردم و هنرمندان استان با تولیدات جدید سینمایی را فراهم می‌سازد.

اسحاقی از رونمایی از اولین فیلم سینمایی ساخته هنرمند اردبیلی خبر داد و اظهار کرد: فیلم"یک کیلو و بیست و یک گرم" ساخته رحیم طوفان از هنرمندان اردبیلی به عنوان اولین تجربه بلند سینمایی استان با حضور عوامل این فیلم در پنجمین روز از بهمن در سینما انقلاب اردبیل رونمایی و برای سینما دوستان و هنرمندان پخش خواهد شد که این برنامه نیز از دیکر برنامه‌های ویژه ایام دهه مبارک فجر در استان اردبیل می‌باشد.

وی ادامه داد: انعقاد  تفاهم‌نامه ساخت یک فیلم بلند سینمایی و 5 فیلم مستند با معاون وزیر فرهنگ‌و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی کشور برای تولید در سال ٩٧ انجام شده است که در این زمینه اجرای هفته فیلم و عکس استان اردبیل نیز با هدف نمایش آثار برتر هنرمندان منطقه در اسفندماه در دستور کار قرار گرفته است که این نیز در ادامه برنامه‌های ارشاد استان می‌باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل تصریح کرد: نخستین جشنواره مد و لباس با رویکرد بومی و محلی همزمان با اسفندماه سالجاری به همت هنرمندان استان اردبیل در سطح استان دایر می‌شود که سعی خواهیم داشت تا بیشتر آثار این آثار عشایر شاهسون خودمان باشد.

 

انتهای پیام/ع

برگزاری جشنواره مد و لباس با رویکرد ملی و بومی محلی

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.