هنیه: تصمیم ترامپ درباره قدس، سرآغازِ پایان کار رژیم صهیونیستی خواهد بود

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد همانطور که وعده بالفور سرآغاز تشکیل رژیم صهیونیستی بود، تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا، سرآغاز پایان کار این رژیم خواهد بود.

هنیه: تصمیم ترامپ درباره قدس، سرآغازِ پایان کار رژیم صهیونیستی خواهد بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، در سخنانی اعلام کرد: تصمیمات اخیر آمریکا و اسرائیل، مسلمانان و مسیحیان را درباره حمایت از مسئله قدس و فلسطین متحد کرد. دیگر چیزی با عنوان اسلو یا روند صلح وجود ندارد. مسئله قدس مورد توافق همه فلسطینی هاست و هیچ کسی در این باره بحثی ندارد.

هنیه افزود: به گزینه مقاومت و به رسمیت نشناختن رژیم صهیونیستی پایبند هستیم.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: همانطور که چالش ها را می بینیم باید فرصت ها را هم در نظر بگیریم. همانطور که وعده بالفور سرآغاز تشکیل اسرائیل بود، تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، سرآغاز پایان کار این رژیم خواهد بود. تصمیمات اخیر آمریکا و اسرائیل، پایانی بر آنچه روند صلح در منطقه خوانده می شد، است.

اسماعیل هنیه تاکید کرد: ملت فلسطین که در دهه 1950 طرح اسکان خود در صحرای سینا را ناکام گذاشت می تواند دیگر طرح ها را هم ناکام بگذارد. تصمیمات اخیر علیه قدس و مسئله آوارگان فلسطینی برای نابود کردن مسئله فلسطین است. تصمیمات شتابزده ای که با توافق آمریکا و اسرائیل اتخاذ می شود، تهدید تاریخی برای مسئله فلسطین است. دولت آمریکا تلاش می کند همه منطقه را به خدمت اسرائیل و امنیت این رژیم درآورد.

وی افزود: آمریکا دیگر میانجی بیطرفی برای آنچه روند صلح خوانده می شود، نیست. اشغالگران باید برخورد نامناسب با اسیران فلسطینی را متوقف کنند. اسکان آوارگان یا تعیین وطن جایگزین برای فلسطینی به ضرر هر کشور عربی را رد می کنیم و برای ناکام گذاشتن این توطئه در کنار برادران اردنی هستیم. هرگز تشکیل کشور فلسطین در یک سرزمین عربی چه مصر و چه اردن را نمی پذیریم.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، ترور نافرجام محمد حمدان یکی از مسئولان این جنبش در لبنان را محکوم کرد و گفت: از لبنان برای شناسایی عاملان این ترور قدردانی می کنیم. اردوگاه های آوارگان فلسطینی همچنان نماد پایداری و پایبندی به حق بازگشت آوارگان به فلسطین تاریخی، باقی خواهد ماند.

هنیه افزود: موساد را مسئول این ترور نافرجام در صیدا می دانیم.

انتهای پیام/

 

سخنرانی اسماعیل هنیه در حمایت از مسئله قدس

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار