تلاش برای ثبت میراث معنوی حوزه کودکان استان کرمانشاه

مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، گفت: ما در چند حوزه کاری مشترک امکان همکاری و همراهی با کانون را داریم که می تواند در برنامه ریزی های فرهنگی بسیار اثرگذار باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ بالایی  مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه  با بیان اینکه یکی از مهمترین مباحث گردشگری در دنیا، گردشگری کودکان است، بیان  کرد: در دنیا بر روی این موضوع کلی تمرکز دارند که شاید ریشه اصلی آن در نقش اساسی کودکان و نوجوانان در تعیین مقاصد سفر باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، دومین مساله مهم در تعامل با کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان را حفظ میراث نا ملموس و معنوی استان در حوزه کودک عنوان کرد و گفت: اشعار، استوره ها، داستان ها و بازی های بومی و محلی ما در حوزه کودک، روستایی و عشایری جزو میراث ارزشمند معنوی ما هستند که باید ثبت و حفاظت شوند.

او ادامه داد: بخشی از این داشته های فرهنگی ممکن است به دست فراموشی سپرده شود و این آمادگی را داریم که این داشته ها را به عنوان میراث ناملموث در حوزه کودکان به ثبت ملی برسانیم.

بالایی حفاظت از آثار تاریخی و معرفی آن ها به کودکان و نوجوانان را از دیگر زمینه های همکاری دو دستگاه دانست و گفت: معرفی این آثار به زبان کودکانه و نزدیک شدن آنها به این آثار جلب مشارکت کودکان برای حفاظت از آثار تاریخی را به دنبال خواهد داشت.

وی همچنین فراهم شدن زمینه بازدید میدانی کودکان از آثار تاریخی را فرصت مناسبی برای آشنایی ملموس تر کودکان با این آثار عنوان کرد.

 مهناز فتاحی مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه از مجموع 40 فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی کانون بسیاری از آن ها مرتبط با میراث فرهنگی هستند، بیان کرد: ما مربیانی داریم که به خوبی میراث فرهنگی و بازی های بومی و محلی را به کودکان آموزش می دهند.

وی افزود: کانون همواره تلاش داشته است که ارتباط خود را با میراث فرهنگی حفظ کند، زیرا فرزندان ما میراث فرهنگی را دوست دارند.

فتاحی با بیان اینکه در حوزه میراث فرهنگی کانون کارهایی صورت داده است هر چند که شاید کم بوده باشد، گفت: متاسفانه تاکنون کارها به صورت جزیره ای و پراکنده بوده است که امیدواریم بتوانیم همسو و در کنار هم به صورت منسجم همکاری هایی را صورت دهیم.



انتهای پیام/ز

 

یکی از مهمترین مباحث گردشگری در دنیا، گردشگری کودکان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار