پورتوریکو از دولت ترامپ ناامید شد

پورتوریکو با ناامیدی از دولت آمریکا اعلام کرد تعمیر شبکه برق خود را به بخش خصوصی واگذار می‌کند.

پورتوریکو از دولت ترامپ ناامید شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، در پی تعلل دولت آمریکا در امدادرسانی به مردم توفان‌زده پورتوریکو، فرماندار این منطقه روز سه‌شنبه گفت قصد دارد تعمیر شبکه برق‌رسانی آن را به بخش خصوصی واگذار کند. او همچنین افزود بازسازی کامل شبکه برق پورتوریکو حدود 18 ماه طول می‌کشد.

تجهیزات برق‌رسانی پورتوریکو پس از توفان ماریا در ماه سپتامبر آسیب دید. در این حادثه برق سه و نیم ملیون نفر قطع شد و ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند. بخش زیادی از مردم این منطقه با وجود گذشت ۴ ماه از این توفان هنوز در تاریکی به سر می‌برند.

ریچارد روسلو فرماندار پورتوریکو افزود: «آنچه امروز از تجهیزات برق باقی مانده بسیار ناکارآمد و به دردنخور است. ما در حال حاضر برق بیش از 60 درصد خانه‌های مسکونی و ادارات را وصل کرده‌ایم و امیدواریم با طرح واگذاری به بخش خصوصی در تامین 30 درصد باقیمانده موفق عمل کنیم.

اداره برق پورتوریکو و تمام تجهیزات آن طی یک فرآیند اداری به بخش خصوصی واگذار می‌شود تا با یک سیستم مدرن جایگزین شود. این اداره و تمام تجهیزات برق‌رسانی پورتوریکو که از اقیانوس عبور می‌کنند، حدود سی سال پیش احداث شده‌اند.

گفتنی است ضعف دولت ترامپ در امدادرسانی به این منطقه و تعمیر شبکه برق آن با انتقادات زیادی در داخل جامعه آمریکا و کنگره این کشور مواجه شده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، حوادث طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار