استاندار لرستان:

بهسازی ابنیه تاریخی در شهرستان بروجرد

استاندار لرستان گفت: شهرستان بروجرد می تواند با استفاده از آثار تاریخی اش، تبدیل به نقطه مهم گردشگری در کشور تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛استاندار لرستان درباره قدمت آثار تاریخی بروجرد گفت: اعتقاد داریم باید کاری اساسی روی ابنیه تاریخی شهر بروجرد انجام شود چرا که بروجرد استعداد این را دارد که در زمینهٔ گردشگری با استفاده از این آثار تاریخی در کنار مواهب طبیعی تبدیل به نقطه مهم گردشگری در کشور هم به لحاظ موقعیت قرارگیری و هم به لحاظ آثار تاریخی و آب‌وهوایی شود.

«سید موسی خادمی» می‌افزاید: می‌توان با تأمین اعتبارات لازم اقدامات خوبی بر روی آثار تاریخی انجام داد و از تخریب آن‌ها جلوگیری کرد.

وی اضافه می‌کند: به این منظور دولت روند واگذاری خانه‌های تاریخی به بخش خصوصی را برای مرمت و نگهداری و درنهایت بهره‌برداری متناسب با کاربری بنا آغاز کرده که چند مورد نیز در بروجرد انجام‌شده اما نیازمند تسریع درروند واگذاری‌هاست.

استاندار لرستان با اشاره به ظرفیت‌های تاریخی فراوان شهر بروجرد گفت: برخی شهرستان‌ها در استان‌های دیگر این اقدامات را به‌صورت موفقی انجام داده‌اند که به‌ مراتب استعداد کمتری از شهرستان بروجرد داشته‌اند اما استعدادهای این شهرستان به‌مراتب بیشتراست.

وی با تأکید بر لزوم سرعت بخشیدن به حضور بخش خصوصی به‌منظور بهره‌برداری از این آثار می‌گوید: آثار تاریخی بروجرد باید با اقتصاد مردم پیوند زده شود و مردم بتوانند اثر این آثار را در زندگی خود بینند.

خادمی گفت: در اعتبارات سال آینده حتماً توجه ویژه‌ای به آثار تاریخی بروجرد خواهد شد اما باید توجه داشت به‌اندازه نیاز منابع مالی وجود ندارد و متأسفانه منابع محدود است اما تلاش می‌شود از همین منابع محدود کمک بیشتری به ابنیه تاریخی بروجرد شود.

استاندار لرستان در مورد مدرسه علمیه حجتیه بروجرد نیز می‌گوید: این مکان نیازمند نگهداری و تعین کاربری متناسب با فضاست و در گام نخست تکمیل عملیات مرمت و پس‌ازآن تعریف کاربری متناسب با این فضای تاریخی باید در دستور کار قرار گیرد تا بتواند هم بهره‌وری و هم نگهداری آن را تقویت کند.

وی می‌افزاید: اموری همچون موزه‌های تاریخی و علمی و موضوعاتی که بتواند با گذشته مدرسه حجتیه ارتباط پیدا کند می‌تواند برای کاربری این بنا تعریف شود که پس ‌از انجام مراحل مرمتی، کاربری درست برای استفاده و بهره‌وری مناسب با هماهنگی متولیان موقوفه تعریف خواهد شد.

انتهای پیام/د

ابنیه تاریخی در بروجرد بهسازی می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار