گاردین گزارش داد:

افزایش حملات هوایی ارتش آمریکا در دوران ترامپ

در دوره یکساله ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، حملات هوایی ارتش آمریکا برای اجرای ماموریت‌هایش بدون توجه به کشتار غیرنظامیان، افزایش یافته است.

افزایش حملات هوایی ارتش آمریکا در دوران ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، در دوره یکساله حضور دونالد ترامپ در دفتر ریاست جمهوری آمریکا، حملات هوایی ارتش این کشور برای اجرای ماموریت هایش بدون توجه به کشتار غیرنظامیان، افزایش یافته است. نبود شفافیت درباره قربانیان حملات هوایی ارتش آمریکا، از اصول حملات هوایی در دولت کاخ سفید است.

به نوشته گاردین، حملات هوایی به اهدافی در عراق، افغانستان و سوریه، در زمان ریاست جمهور«باراک اوباما» در آمریکا، تصویب و اجرا و در زمان «دونالد ترامپ»، گسترده تر شد.

گاردین نوشت: اوباما می خواست برای حفظ جان سربازان آمریکایی، با استفاده از پهپاد، بمب ها و موشک های هدایت شونده، مهار سیاسی حملات هوایی را از کاخ سفید در دست گیرد اما در هفته های پایانی دوران ریاست جمهوری اش، موانع را برای گسترش این گونه حملات برداشت تا فرماندهان رده پایین ارتش آمریکا نیز بتوانند حملات هوایی را درخواست کنند.

بنا بر این گزارش، دونالد ترامپ قید و بندها در افزایش حملات هوایی ارتش آمریکا را باز هم کاهش داده است.

این روزنامه انگلیسی نوشت: در سال 2017 میلادی، براساس گروه دیدبان جنگ های هوایی (Airwars)، در مقایسه با سال 2016 میلادی، تقریبا 50 درصد بر آمار حملات هوایی ارتش آمریکا در سوریه و عراق افزوده شد؛ براساس این آمار، ائتلاف به ریاست آمریکا، 20 هزار بمب بر رقه فرو ریخت که تقریبا همه هواپیماها و پهپادها، آمریکایی بود، در نتیجه، پنج ماه پس از این بمباران ها، سازمان ملل گزارش داد که 80 درصد از این شهر سوری، غیر قابل سکونت و 1800 نفر از ساکنان آن کشته شده اند.

گروه دیدبان جنگ های هوایی اعلام کرد: حدود 1400 نفر از کشته شدگان در آن پنح ماه، مستقیما با بمب های نیروی هوایی ائتلاف به ریاست آمریکا و گلوله توپ های آن ائتلاف جان باختند. به نوشته گاردین، «کریس وودز» (Chris Woods)، مدیر گروه دیدبان جنگ های هوایی گفته است: در آن زمان از جنگ، ما پیش بینی می کردیم بیشترین شمار افراد غیرنظامی کشته شوند که همان گونه نیز شد.

به نوشته گاردین، متوسط بمب هایی که پهپادها و هواپیماهای کنترل از راه دور آمریکا بر شهرهای رقه و موصل ریختند، حدود 226 کیلوگرم (500 پوند) وزن داشت و میزان کشتار و ویرانی آن ها در شهرهای پرجمعیت کاملا آشکار است. در افغانستان هم، شمار کشته شدگان مردم غیرنظامی در سال 2017، در مقایسه با سال 2016، تقریبا دو برابر شد.

 ترامپ علاوه بر افزایش حملات هوایی ارتش آمریکا، دامنه جنگ ها را نیز به یمن و سومالی گسترش داد به گونه ای که براساس آمار انجمن خبرنگاری کاوشگر (Bureau of Investigative Journalism ) شمار حملات هوایی به یمن در سال 2017، از مجموع حملات هوایی آمریکا در چهار سال پیش از آن، بیش تر شد.

 

انتهای پیام/

 

حملات هوایی ارتش آمریکا در دوران ریاست جمهوری ترامپ افزایش یافته است

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار