راه اندازی «کمیته شهرسازی و درآمد»

شهردار آبادان از راه اندازی «کمیته شهرسازی و درآمد» در این شهرداری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛حسین حمید پور شهردار آبادان ضمن اشاره به اینکه در درون شهرداری دچار چند نابسامانی شده ایم، گفت: وضعیت درآمدی شهرداری یکی از مهترین آنهاست که در سال های گذشته برای ایجاد درآمدهای پایدار فکر اساسی و عملیاتی نشده و در زمان حاضر درآمدهای پایدار شهرداری مشخص نیست.

وی افزود: متاسفانه سیستمی برای رصد درآمدهای شهرداری تعبیه و اجرا نشده و این یعنی نبود انضباط مالی در شهرداری و این در حالی است که شهرهایی مانند اصفهان و تهران طی سه یا چهار سال گذشته این انضباط مالی را با اجرای برنامه های رایانه ای قابل نصب بر روی سیستم های مالی شان که قابل رصد نیز هست، ایجاد کرده اند .

شهردار آبادان گفت: برای رفع این معضل کمیته ای را تحت عنوان «کمیته شهرسازی و درآمد» در شهرداری آبادان راه اندازی کردیم، اعضای این کمیته که از کارکنان شهرداری اند با حضور در سازمان ها و مناطق تابعه به ارزیابی و تحلیل شاخص ها،  وضعیت درآمدی، وضعیت حقوق ها و غیره می پردازند.

حمیدپورافزود: با شرکتی رایانه ای که برنامه الکترونیکی شهرداری هایی همچون تهران و مشهد را اجرایی کرده وارد مذاکره شدیم تا سیستم «شهرداری الکترونیک» را نیز در آبادان و البته از سال آینده اجرایی کند. 

وی گفت: در زمان حاضر پایه ریزی اولیه «دریافت اطلاعات مورد نیاز» توسط کمیته شهرسازی و درآمد در حال انجام است و سپس شرکت مذکور آن را در قالب شهرداری الکترونیک به مرحله اجرا در می آورد.

شهردار آبادان بااشاره به وجود تورم در نیروهای انسانی شهرداری افزود: تمامی شهرداری ها در سطح کشور با این مشکل مواجه هستند اما در شهرداری آبادان به نسبت شهرداری های دیگر حجم این تورم قدری بیشتر و نامعقول بودهاست.

حمید پور  گفت: ۳۴۰ نیروی شهرداری به سن بازنشستگی رسیده اند (معروف به ۴ درصدی ها) که کارایی ۱۰ و یا ۲۰ سال پیش خود را ندارند و باید شهرداری با پرداخت حق بیمه و خرید خدمت آنها که در زمان حاضر ۲۷ میلیارد تومان است، نسبت به بازنشستگی شان اقدام کند.

انتهای پیام/د

کمیته شهرسازی ودر آمد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.