دهمين جشنواره بين المللی هنرهای تجسمی فجر افتتاح شد

آيين افتتاحيه دهمين جشنواره بين المللی هنرهای تجسمي فجر با حضور معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد در فرهنگستان هنر برگزار شد.

دهمين جشنواره بين المللي هنرهای تجسمی فجر افتتاح شدبه گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  آيين افتتاحيه دهمين جشنواره بين المللی هنرهای تجسمی فجر عصر امروز (سه‌شنبه 3 بهمن) با حضور سید محمدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجتبی آقایی دبیرکل جشنواره، مجید ملانوروزی مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی و جمعی از اساتید و هنرمندان عرصه تجسمی  در سالن ایران فرهنگستان هنر افتتاح شد.

در ابتدای این مراسم مجتبی آقایی دبیر کل جشنواره تجسمی فجر گفت: در این دوره از جشنواره علاوه بر بخش رقابتی، نمایشگاهی از آثار پیشکسوتان در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می شود.

وی افزود: نمایش آثار و تقدیر از ستارگان تجسمی، هنرمندانی که در فستیوال های ملی و بین المللی افتخار آفریده اند از دیگر بخش های جشنواره فجر است.

آقایی تصریح کرد: می توان ادعا کرد که در دوره دهم جشنواره هنرهای تجسمی فجر، بخش بزرگی از ظرفیت های تجسمی کشور در سطح ملی جلوه نمایی کرده و امید است این روال موفقیت آمیز در سالهای آینده پررنگ تر شود.

در ادامه این مراسم، مجید ملانوروزی مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: سالها بود که بی ینال (دو سالانه) های تجسمی برگزار نمی شد. در  سه سال اخیر کلیه بی ینال های تجسمی به جز رشته نقاشی در وقت مقرر برگزار گردید.

وی ادامه داد: خلاء جشنواره های تجسمی که در آنها هنرهای بین رشته ای جایگاهی ندارد، با برگزاری جشنواره فجر جبران شده است. در این دوره از داوران خواستیم که در انتخاب آثار علاوه بر اصول و قواعد هنری، دارا بودن خلاقیت را هم ملاک قرار دهند تا زمینه پیشرفت هنرمندان جوان بیش از پیش فراهم شود.

در ادامه این مراسم نماهنگی از آغاز، مراحل جمع آوری، داوری و نصب آثار پخش شد. سپس با حضور سیدمحمد مجتبی حسینی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجید ملانوروزی و مجتبی آقایی،  از استاد محجوبی پیشکسوت هنرهای تجسمی، «احمد علیزاده» مدیر کل ارشاد اسلامی کرمان، «نگار نادری پور» رییس هیأت مدیره انجمن مجسمه‌سازان ایران، «محمدعلی کیانی» رایزن فرهنگی سابق ایران در بلغارستان، «الهام گوران» گزارشگر شبکه خبر، «ندا درزی» بنیانگذار سالانه هنر معاصر پرسبوک، «رضا یساولی» مدیر انتشارات یساولی، «سجاد باغبان ماهر» مدیر گالری ساربان و «حسن واعظی» بنیانگذار طبقه ویژه هنرمندان تجسمی در بازارچه قائم با اهدای نشان طوبی زرین تقدیر به عمل آمد.

در ادامه سید محمد مجتبی حسینی، حضور هنرمندان و اصحاب رسانه در جشن هنرهای تجسمی که به میمنت پیروزی انقلاب اسلامی در این ایام برگزار می شود را ارج نهاده و اظهار داشت: هنرهای تجسمی با هنرمندان بی شمار، استعداد و امتیاز ویژه ای را به ایران امروز داده است. همه باید اهتمام کنیم و جغرافیای تجسمی را محدود به کشور ندانیم و به فکر ارائه این هنرها در جهان باشیم. امیدواریم این رویداد خجسته مهنای وجود شما باشد و در کنار شما بتوانیم وظایفمان را به درستی انجام دهیم.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم، نمایشگاه آثار افتتاح و مسئولین و هنرمندان از این نمایشگاه دیدن کردند.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار