لزوم مدیریت صحیح آب برای احیای کشاورزی

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی احیای کشاورزی شادگان را مستلزم مدیریت صحیح آب در بالادست رودخانه جراحی دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،حجت الاسلام مجید ناصری نژاد،  نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: تامین آب کشاورزی شادگان از رودخانه جراحی و از سد مارون است که متاسفانه اضافه کشت و مدیریت نکردن کشت و برداشت در بالا دست این رودخانه، باعث شده تا کمبود آب به طور جدی شهرستان شادگان را تهدید کند.

وی اشاره ای به اولویت بندی کشت افزود: در اولویت بندی کشت همه واقف هستند که بین کشت دایم و کشت موقت، اولویت تامین آب با کشت دایم است ولی متاسفانه به دلیل تامین نشدن آب بیش از 3 میلیون نخل خرما در شادگان در حال خشک شدن هستند.

حجت الاسلام ناصری نژاد گفت: تاکنون 3 بار آب از پشت سد مارون به نام شهرستان شادگان رها سازی شده ولی به دلیل مدیریت نشدن آن، آب به شادگان نمی رسد و 7 ماه است که کشاورزان آب کشاورزی دریافت نکرده اند.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی وضعیت بیکاری در شادگان  را از مرز خط قرمز  گذشته برشمرد و بیان داشت:  20 هزار نفر از مردم شادگان از این شهرستان مهاجرت کردند.

وی خواستار تامین حق آبه شادگان از رودخانه کارون شد و اظهار کرد: تامین بخشی از آب مورد نیاز کشاورزان از کانال ریزگرد می تواند بخشی از مشکلات کشاورزان را برطرف کند.

انتهای پیام/م

تامین آب شادگان در گرو مدیریت آب در بالادست رودخانه جراحی است

برچسب ها: کشاورزی ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.