معاون استاندار سیستان و بلوچستان:

توجه به قالی سیستان اشتغال پایدار را به دنبال دارد

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: امروز هنر قالی‌بافی در خطه سیستان یکی از داشته‌های اصیل ایران و جهان به شمار می‌رود و به عنوان اشتغالی پایدار به آن می‌نگریم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سکینه اشرفی معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان در همایش ثبت جهانی فرش سیستان  در دانشگاه زابل اظهار کرد: نقوشی که در بافته‌های این فرهنگ وجود دارد نمودی از تمدن و اعتقادات و فرهنگ این سرزمین است.

وی افزود: نقوش هندسی، حیوانی و گیاهی همه از تمدن این سرزمین حکایت دارد مردمانی که نقش‌هایی را بر دل طبیعت نشاندند.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: سیستان از قدیم درگیر فرازونشیب‌هایی بوده که بر نقش فرش‌های آن نمود پیدا کرده است امروز به ثبت جهانی قالی و شهرسوخته سیستان به عنوان یک نقطه نگاه نمی‌کنیم و باید در این مسیر توسعه سیسستان در سیستان و بلوچستان را شاهد باشیم.

این مسؤول ادامه داد: به قالی سیستان به عنوان اشتغال پایدار می‌نگریم و باید بتوانیم هنر زنان استان را در محور صادرات قرار دهیم.

وی گفت: ما امروز شاهد این هستیم که منطقه وسیع سیستان را به عنوان منطقه آزاد سیستان معرفی کنیم و نقش منطقه سیستان را در اقتصاد جهان شاهد نمود آن باشیم.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان اضافه کرد: در آستانه سی و نهمین سالگرد انقلاب هستیم غفلت‌هایی به منطقه ایجاد شده بود که در دولت تدبیر و امید تهدید تبدیل با فرصت شده است.

اشرفی  افزود: استان سیستان و بلوچستان بزرگترین فرصت را در سیستان و بلوچستان تجربه کردیم و سومین استانی بودیم که جذب سرمایه‌گذاری خارجی را داشتیم.

انتهای پیام/ع

همایش ثبت جهانی فرش سیستان درزابل 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار