پنجره واحد سرمایه گذاری دراستان اردبیل راه اندازی می شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل گفت: پنجره واحد سرمایه گذاری دراستان اردبیل راه اندازی می شود.

پنجره واحد سرمایه گذاری دراستان اردبیل راه اندازی می شودبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهمن حسین زاده، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل در جلسه توسعه دولت الکترونیکی استان اردبیل افزود: به منظور حذف بروکراسی اداری برای جذب سرمایه گذار پنجره واحد سرمایه گذاری در استان راه اندازی می شود.

وی افزود: ایجاد پنجره واحد در استان باهدف حذف مراجعه سرمایه گذاران به دستگاه های اجرایی جهت کمک به توسعه اقتصادی، اشتغال مولد و ارایه خدمات بهتر به سرمایه گذاران در مراحل مختلف است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل گفت:این سامانه در برخی استان ها راه اندازی شده است، با راه اندازی سامانه پنجره واحد سرمایه گذار در کمترین زمان ممکن قادر به استعلام خدمات مورد نیاز است و چندین دستگاه اجرایی به اطلاعات آن دسترسی خواهند داشت.

حسین زاده بیان کرد:کمک به بهبود فضای کسب و کار در استان و ساده سازی جریان اطلاعات بین دولت و سرمایه گذار و حذف برخی از مراحل تکراری در دستگاه های اجرایی هدف دولت الکترونیک است و باید همه دستگاه های متولی در این رابطه نهایت همکاری را داشته باشند.

وی گفت:رسیدگی به مشکلات و نظارت بر وضعیت سرمایه گذاران از دیگر اهداف این سامانه است و کاهش تعداد مراجعات سرمایه گذاران به دستگاه های مختلف، توزیع عادلانه اطلاعات، حفظ شأن مراجعان و جلوگیری از رانت جز مزایای طراحی پنجره واحد است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل گفت:با راه اندازی این سامانه کارشناسان مربوطه به راحتی نظر بازرسان و آخرین وضعیت طرح های در دست اجرا را بصورت آنلاین مشاهده خواهند کرد.

حسین زاده افزود:علاوه بر اطلاعات لازم دستگاه های مرتبط، طراحی گرافیکی سیستم را به جهت زیبایی کار در نظر بگیرند.

وی بیان کرد: باید شبکه ملی اطلاعات داشته باشیم، این شبکه به کاربران و متقاضیان بستر را به جهت سهولت در اخذ استعلام و مجوز فراهم می کند و سرمایه گذار در هر جای ایران می تواند لکه های سرمایه گذاری استان را با این سیستم مشاهده کرده و تصمیم نهایی خود را بگیرد.

معاون استاندار اردبیل افزود:تعیین لکه های سرمایه گذاری در استان برای ترغیب و تشویق سرمایه گذاران مفید است و انگیزه سرمایه گذاری را افزایش می دهد.

حسین زاده بیان کرد:صدور کارت ملی هوشمند ، شناسنامه های مکانیزه و ایجاد آرشیو های الکترونیکی در سطح کلان از میزان بروکراسی اداری کاسته است.

وی تصریح کرد:با برنامه ریزی لازم و هماهنگی بیشتر دستگاه های اجرایی تمام فرمانداری ها و شهرداری های استان می توانند به فیبر نوری مجهز شوند.

وی گفت:آموزش متولیان از جمله بخشداران ، دهیاران و شهرداران در زمینه IT وICT لازم است، دنیا به سمت الکترونیکی شدن حرکت می کند باید متولیان به علوم و فنون روز مجهز شوند.

انتهای پیام/ح

کاهش بروکراسی اداری با  ایجاد آرشیوهای الکترونیکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار